Szakértőink megválaszoltak több érdekes olvasói felvetést. Ha neked is van kérdésed, írj nekünk!
Kis Opel helyett nagyot
Olvasónk kérdez
Tisztelt Szakértő!
Van nekem egy 2003-as Opel Corsa C típusú városi kisautóm, a csodás 1,2 literes, benzines Ecotec motorral. Sok sebből vérzik, és már mióta megvettem, utálom teljes szívemből (6 éve van meg, tehát érett ez a gyűlölet).
Szeretnék szebbet, jobbat, nagyobbat. Természetesen szükségem nincs rá, mert ovijáratban használom és hosszú távot csakis elvétve lát.
Bár a típust rühellem, a márkát szeretem, így az Opel háza táján maradnék. Például egy C Vectra GTS vagy Signum, ami nagyon tetszene. Mint sok társam hozzám hasonlóan, nem tudok áldozni rá milliókat.
A magam részéről maradnék 1 millió birodalmi forint alatt.
Az lenne a kérdésem / kérésem, hogy segítsen ki egypár keresetlen szóval ez ügyben. Esetleg ha ajánlana nekem más típust, azt is megköszönném. Csak benzines jöhet szóba. Jelen üzemanyagárak mellett maradnék 2.0 motor alatt.
Köszönöm
Gergely
Szakértőnk válaszol
Kedves Gergely!
Tudom, hogy egymillió forint sok pénz (nekem is), de higgye el, ilyen összegért egy tizensok éves autónak számos problémája van. Amennyiben utálta a Corsa-t, A Vectra/Signumot még jobban utálni fogja. A Vectra C-nek (ami technikailag ugyanaz, mint a Signum) idős korára rengeteg típusproblémája van. A kommunikációs rendszere túlbonyolított, ezért ez állandó hibaforrás. A benzines Ecotec motorok, miután elmentek a holdig és vissza, általában fogyasztják az olajat és még számos nyűgjük van. Városi ovijáratban nyugodtan számoljon 10-11 literes fogyasztással.
Ha megvásárolja az autót egymillió alatt, az első 6 hónapban biztosan rákölt még 200-400 000 forintot a rendberakására, plusz egy százas az átíratás költsége.
Amennyiben maradna a típusnál (Opel), inkább keresgéljen Astra H vonalon. Olcsóbb és egyszerűbb lesz fenntartani és a fogyasztása is barátibb lesz. Ezen kívül talán még a Ford Focus II, facelift utáni Peugeot 307, VW Golf 4-5 megfelelő lehet, de költeni mindegyikre kell majd.
Bármelyik típust választja, érdemes átnézetni a konkrét autót szakemberrel vásárlás előtt, nehogy egy bontószökevénybe szaladjon.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu
Fiatalabb dízel Peugeot jöhet?
Olvasónk kérdez
Kedves Tibor!
Használtautó-vásárlás előtt állok, és véleményt, illetve 1-2 tanácsot szeretnék öntől kérni.
kb. 2,5 M Ft (+ 3-400 E Ft az utólagos kiadásokra) a rendelkezésre álló összeg. Amit kinéztem, az a Peugeot 508 sw vagy 3008 1,6 vagy 2,0 HDI motorral, esetlegesen automata váltóval. Mi a véleménye ezekről az autókról, ill., mire kell odafigyelni vásárlás előtt.
Válaszát köszönöm.
Szakértőnk válaszol
Kedves Zoltán!
A Peugeot nagyot lépett előre minőségben az 508, a 3008 és más azonos generációs típusaival. A különböző elektromos meghibásodások, vezérlőhibák csökkentek, de nem szűntek meg. A kapcsolók érintkezése még mindig bosszúságot okoz és a csatlakozókban lévő saruk hajlamosak nem érintkezni, miután párszor széthúzták őket.
Az 1,6, 2,0 HDI motorok alapvetően megbízhatóak, takarékosak és erősek. A leggyakoribb meghibásodás az üzemanyagrendszert érinti, mint minden más dízelmotornál. Gyakori városi használat esetén a turbó változó geometriájú lapátsora hajlamos leragadni, illetve a részecskeszűrő idő előtt eltömődhet. A futómű nehezen viseli a hazai útviszonyokat és a kormánymű kopása már 150 000 kilométer környékén gondot okozhat. A FAP tartály szivattyúja szintén meghibásodhat akár fiatalabb példányoknál is.
A fentieken kívül természetesen bármilyen hiba előfordulhat, mivel használt autókról beszélünk. A 3008 esetében sok exkölcsönzős autó érkezik külföldről lepukkant esztétikai és műszaki állapotban, barátságosra állított futásteljesítménnyel.
Amennyiben nem szeretne csalódást, javaslom, nézesse át a kiválasztott járművet szakemberrel.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu
Miért kell ennyit fizetni a nem használt öreg autók után?
Olvasónk kérdez
Tisztelt Szakértő,
Az iránt érdeklődnék, hogy a semmiért miért kell fizetni?
Veterán korú autóim vannak, üzemképtelenek, műszaki nélküliek, régebben ha ideiglenesen kivonattam, csak akkor kellett fizetni, amikor kivonattam, és amikor én bármikor vissza akartam tetetni forgalomba, most félévente lehúzzák az embert, és a dátumokra is figyelni kell. A másik kérdésem, ha egy tulajnak több kocsija van, miért csak egyre kaphat bónuszt a biztosítótól?
Köszönettel,
Veterános
Szakértőnk válaszol
Tisztelt Levélíró!
A vonatkozó 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet értelmében az ügyfél okirattal igazolt kérelmére a közlekedési igazgatási hatóság a járműnyilvántartásba való bejegyzéssel intézkedik a jármű átmeneti időszakra történő forgalomból kivonására annak muzeális előminősítése esetén. A közlekedési igazgatási hatóság az ügyfél kérelmére, a járműnyilvántartásba való bejegyzéssel intézkedik a jármű átmeneti időszakra történő forgalomból kivonásáról, ha annak ismételt belföldi forgalomba helyezési szándéka nem áll fenn.
A jármű átmeneti időszakra történő kivonása a kérelem közlekedési igazgatási hatósághoz érkezése, az eltulajdonítás bejelentése, illetve a külföldi hatóság nyilvántartásba vétele napjától számított öt év. Az ügyfél kérelmére indult eljárást követően a jármű átmeneti időszakra történő forgalomból kivonása esetén a forgalomból történő kivonás járműnyilvántartásba bejegyzésétől számított öt év elteltével a járművet véglegesen forgalomból kivontnak kell tekinteni.
A bónusz mindig az adott üzembentartó ÉS adott gépjármű vonatkozásában értelmezhető. Az adott járműre megszerzett bónusz (2 éven belül) érvényesíthető egy másik jármű vonatkozásában. Ha valakinek több járműve van egyszerre, azaz több járműnek is ő az üzembentartója, akkor mindegyik járművön önállóan fejlődik a bónusz, tehát ezek egymástól eltérőek lehetnek.
Üdvözlettel:
D.A.S. JogSzerviz
www.das.hu