A két szakaszban megvalósult beruházás első részeként júniusban megtörtént a vasszentmihályi és szentgotthárdi csomópontok közötti, 6,6 kilométeres szakasz ideiglenes forgalomba helyezése. Rönök és Szentgotthárd-Jakabháza így már idén nyár elején mentesült az átmenő forgalom alól.
A szentgotthárdi csomópont és a határ közötti, 1,7 kilométeres szakasz megnyitásával be kell várni az osztrák S7-es út legkorábban 2024-ben várható csatlakozását. A beruházás második részében, 19,4 kilométeren a Vasszentmihálytól Körmendig tartó szakasz épült meg. A kivitelezés befejezésével most a magyar-osztrák határ előtti rész kivételével, 27,2 kilométeres szakaszt vehetnek birtokba az autósok.
A fejlesztésben Körmend keleti részén egy szintbeni és Körmend nyugatnál, Csákánydoroszlón, Vasszentmihályon és Szentgotthárdon négy különszintű csomópont készült el. A teljes szakaszon 24 felüljáró, 13 aluljáró, 8,6 km útkorrekció, 5,1 km szervizút, 700 méter kerékpárút (Körmend Nyugati csomópontnál) és 1,2 km zajárnyékoló fal (Körmend-Horvátnádalja térségében) épült meg. A projekt során 10,2 hektár csereerdőt telepítettek, több mint 336 ezer fát, cserjét ültettek. A kivitelező több mint kétmillió köbméter töltésanyagot épített be.
Vasszentmihálynál megépült Magyarország második legnagyobb, 575 méter hosszú völgyhídja. A 11 támaszú völgyhíd a Vörös-patak völgyét és a Nemesmedves-Vasszentmihály közötti bekötő utat íveli át, legmagasabb pillérei 22 méteresek.
Ahogy az a nyitóképen is látszik, a sávok között nincs fizikai elválasztás, csak egy dupla záróvonallal és egy piros csíkkal erősítették meg optikailag, a sebességhatár 110 km/h lesz. Az eredeti tervek kétszer kétsávos gyorsforgalmi útról szóltak, ezért M8 helyett M80 lett az út neve. A 112press videót is készített a kényes témáról.