Az Atlanti-óceán túloldalán folytatódik a Forma-1, elsőként az Amerikai Nagydíjjal a három, magyar idő szerint este rendezett futam közül. A texasi Austinban található Circuit of the Americas versenypályán már meg is tartották az első szabadedzést.

A 60 perces gyakorláson senki nem vesztegette az időt: tavaly nem járt a mezőny az 5514 méter hosszú, 20 kanyarból álló versenypályán. A pilóták 26 fokos levegő és 30 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdhették meg az ismerkedést a már előre hepehupásnak jósolt aszfaltcsíkkal, mellyel kapcsolatban a hivatalos gumiszállító Pirellinek is voltak aggodalmai.

Mielőtt bárki is belelendült volna a gyakorlásba, máris meg kellett szakítani azt: Fernando Alonso még körbe sem tudott érni a pályán, amikor Alpine-ja felmondta a szolgálatot. A kék autóból megállása után jókora mennyiségű folyadék távozott.

49 perce maradt a versenyzőknek körözni a piros zászló visszavonása után, azaz komoly hátrány nem ért senkit Alonso megállása miatt. Ennek ellenére mindenki sietett ki a bokszból a nyitás után. Sebastian Vettel és George Russell gyakorlása kissé másról szólt, mint a többieké: mind az Aston Martin, mind a Williams autójában dolgozó Mercedes-erőforrást cserélni kellett, melyért mindketten rajtbüntetést kaptak, azaz kisebb hangsúlyt kellett az időmérős teljesítményre fordítaniuk. A szabadedzés közben az is kiderült, hogy Valtteri Bottas Mercedesébe is új belső égésű motor kerül – idén már a hatodik a szabályokban foglalt három helyett – , ez öt rajthelyébe kerül majd a finn pilótának vasárnap.

Szokás szerint ezúttal is figyeltek a felügyelők a kanyarlevágásokkal és -kiszélesítésekkel szerzett előnyökre: a 9-es és a 19-es kanyarok voltak ebből a szempontból fontosak ezúttal. Mindkét balosban a kijárat kiszélesítését figyelték, aki nem maradt a pályán, annak elvették a köridejét.

A 9-es kanyar az első szektor egymásba fűződő fordulói közül az utolsó – az azt megelőző nyolc kanyar egyébként is nagy kihívást jelent a pilótáknak. Ezt megtapasztalta Charles Leclerc is, aki egy alkalommal elveszítette az irányítást itt Ferrarija felett. Az autó ép maradt, a félfordulatot és a hosszú csúszást csak a gumik bánták. A sárga zászlót egyszer a Haas orosz versenyzője, Nyikita Mazepin miatt is meg kellett lengetni.

Alonso autója az edzés felére visszatért az Alpine garázsába, később pedig még a pályára is hajtott a spanyol. Visszatért a sisakkamera is, ezúttal a csapattárs Esteban Ocon szemszögéből nézhettük meg, mit lát egy F1-es pilóta az autóban ülve.

Az edzés végén két említésre méltó esemény is volt. Perez koccant Mick Schumacherrel, de egyik autónak sem esett komolyabb baja, csak a Haas csúszott pár méterrel arrébb kanyarodás közben. Kimi Räikkönen pedig a trükkös 9-es kanyarba fordulva állt keresztbe az Alfa Romeóval.

Ami az eredményeket illet, a Mercedes nyomasztó fölénnyel kezdett: Bottas 45 ezredmásodperccel csapattársa, Lewis Hamilton előtt végzett, de a harmadik Max Verstappen hátránya már közel egy másodperc volt a Red Bull-lal.

F1: Már megint rajtbüntetést kap Bottas 3

Max Verstappen

Őket a két Ferrari-versenyző követte Leclerc, Carlos Sainz sorrendben, közel másfél másodperces lemaradással. Pierre Gasly zárt hatodikként az AlphaTaurival, megelőzve a másik Red Bull-ban ülő Sergio Perezt, a mclarenes Lando Norrist, Antonio Giovinazzit (Alfa Romeo) és Ocont.

F1: Már megint rajtbüntetést kap Bottas 4

Carlos Sainz

F1: Már megint rajtbüntetést kap Bottas 5

A teljes eredménylista

A hétvége a második szabadedzéssel folytatódik magyar idő szerint 22 órától.