Amellett, hogy Max Verstappen és a Red Bull révén komoly kihívója akadt idén a Mercedesnek, a megbízhatósági problémák sem kerülik el a hibridérában eddig domináló alakulatot – ezt támasztja alá az is, hogy immár a hatodik belső égésű motor szerelték be Valtteri Bottas autójába. Egyesek szerint a problémák hátterében a motorrészleget vezető Andy Cowell tavalyi távozása áll, ezt azonban cáfolta Toto Wolff.
„Csapatunk erőssége az elmélyültség. Andy nyilvánvalóan kivételes személyiség, aki kivette a maga részét ebből az egészből, de Hywel is, ahogyan rajta kívül mindenki más” – bizonygatta igazát a Motorsport.com-nak a gyári csapat irányítója, hozzátéve, hogy Cowell utódja, Hywel Thomas is hatalmas tapaszttal bír, tekintve, hogy 2004 óta a divíziónál dolgozik.
„Maximálisan megbízom a jelenlegi struktúránkban. Nem egyik napról a másikra történnek a motorfejlesztések sem, és akár jól, akkor rosszul sülnek el, hosszú az átfutási idő. Andy jelentősen hozzájárult múltbéli sikereinkhez, de a többiek is, Hywel is. Szerintem nem lehet arra rámutatni, hogy az egyik vezető úgy döntött, hogy kilép. Még mindig erősek vagyunk.”
A hétvége elején ugyanakkor maga Wolff is elismerte, hogy nehéz időszakon megy keresztül a Mercedes. „Azt hiszem, látható, hogy idén megbízhatósági gondjaink vannak” – jelentette ki az osztrák szakember.
„Ez nem a mi döntésünk volt. Épp ellenkezőleg: megpróbálunk felülkerekedni a problémákon” – szabadkozott Wolff Bottas cseréje kapcsán. „Habár egy lépéssel közelebb kerültünk, még nem értettük meg, mivel van gondunk.”