Egy kis szélesítés ide, egy kis predátorarc oda, villanjon a színes neoncső fénye az aszfalton és süvítve szívja a sportlégszűrő a levegőt. Nagyjából erről szólt a 2000-es évek közepén tomboló tuningőrület, amelyet tökéletesen idéz meg ez az Izs-2126 Oda.
Az autót egy fiatal férfi vásárolta 2000-ben az oroszországi Csebarkul városában, akkor még gyári állapotban. Idővel tuningprojekt áldozataként bontott új virágot az 1992 és 2005 között gyártott 2106 ezen példánya. A tulajdonos sem a pénzt, sem az időt nem sajnálta az autótól.
Az orosz technika teljesen új külsőt kapott, de a motortérbe is belepiszkáltak. Az 1,6 literes benzinmotor kapott egy turbófeltöltőt, így teljesítménye 200 lóerőre ugrott.
IzsAvto orosz autógyár
A korábban csak fegyvergyártással foglalkozó Izsevszki Gépgyárban 1946-ban elkezdődött a járműgyártás is, amikor elindították a német DKW motorkerékpárok másolatainak a sorozatgyártását. Az izsevszki autógyártás elindítását főként Dmitrij Usztyinov akkori honvédelmi miniszter szorgalmazta erőteljesen. 1965-ben kezdődött el az Izsmas autógyártó üzemének kiépítése a gépgyár Progressz nevű üzemegységében. Egy év múlva, 1966. december 12-én elkészült az első Izsevszkben gyártott személygépkocsi, egy Moszkvics–408-as, amelynek sorozatgyártása a moszkvai AZLK autógyárban már 1964 óta folyt.
Az eredetileg állami vállalat magánosításon esett át és így 2003-ra Oroszország második legnagyobb autógyárává lépett elő. A 2004-ben előállított 83 000 darab gépkocsinak mintegy egyharmadát adta a cég két saját fejlesztésű modellje, az Oda 2126 és a Fabula 21261. A gyártás többi része továbbra is a Ladától átvett két típusból, a 2106-ból és a 2104 kombiból állt.
Ezen a fotón jól látszik az ültetett futómű, a nagy felnik, a kilincs nélküli ajtók, a szélesített karosszériaelemek és sötétített ablakok.
Az autó valószínűleg még ma is büszkén suhanna az éjszakában, mint az „utolsó” tuningmohikán, azonban szomorú vége lett a történetnek, csúnyán összetört.