A Facebook motorsport adok-veszek csoportokban mindig komoly adok-kapok alakul ki, ha valaki feltölt egy szépen megépített, 180-200 lóerős, ralira is alkalmas Lada-blokkot. A hozzászólók egy része a magas, általában több millió forintos vételár miatt hüledezve fitymálja le a teljesítményt, és hozza fel a csuklóból, szinte gyárilag jobban teljesítő hasonló lökettérfogatú modern motorokat.
A másik oldal viszont ugyanolyan vehemenciával lendül ellentámadásba, és ha objektíven nézzük, akkor nekik van igazuk. Rengeteg költséges szenvedély van, nem is kezdjük el sorolni. A Lada-motorok csiszolása egy szűk körben népszerű, de ebbe a kategóriába eső tevékenység. Nekik nem az a cél, hogy az ezerhatosok között építsenek egy 240-250 lóerős motort. Ők a Ladából akarják kihozni a maximumot, mert abban van a kihívás.
Ezért a célért hoznak komoly anyagi áldozatot, teszik be a legfinomabb technikát, a gyári keretek megtartásával. Így ha árat kell szabni, akkor abban ott vannak a megszámlálhatatlan munkaórák, az egyedi megoldások hada, nem véletlenül kerül hat nulla a végösszegbe.
Ez a videó segít szemléltetni ezt a szenvedélyt, a TC Racing Engine által épített 1600-as blokk 213 lóerőt teljesít, miközben zseniálisan szól: