Évek óta szedi áldozatait egy, az angliai Nottinghamshire északi részén csordogáló patak, amely sokszor kiárad és ellepi az aszfaltozott útszakaszt. A jelenségnek már saját YouTube-csatornája is van, és sokan kijárnak katasztrófaturistáskodni. A helyi önkormányzat tisztában van a problémával, de azt mondjak, hogy túl költséges és túl bonyolult lenne áthidalni (!) a problémát.
Azt mindenképp tisztázni kell, hogy azok az autósok sem a legélesebb kések a fiókban, akik lendületből, szinte fékezés nélkül veretik át a vízen a verdát, aztán csodálkoznak, hogy miért állt meg a motor.
Akik ismerik a környéket, azok tudják, hogy nem lenne muszáj erre menni, van egy másik útvonal, amely kikerüli ezt a vízárfolyást, csak ahhoz 7 kilométert kell kerülni. Sokan inkább kockáztatnak.
De mi történik akkor, ha víz jut a motortérbe? Általános alapelv, hogy tengelymagasságig érő vízben szinte biztosan megússza a kocsi az átkelést. Ha még magasabbra emelkedik a víz, illetve még mélyebbre gázolunk bele, drukkolhatunk a generátor, az önindító épségéért, meg persze azért, hogy ne szívjon vizet a motor. A víz ugyanis nemhogy elégni nem fog a hengerekben, a dugattyú sem tudja összenyomni – leáll a motor, a benne rekedő mozgási energiáktól görbül, törik a hajtókar, rosszabb esetben kiszakítja a blokk oldalát.