Töltés közben gyulladt ki egy elektromos autó a székesfehérvári Szárcsa utcában október 25-én, hétfőn – írja a Katasztrófavédelem. A székesfehérvári tűzoltók kiérkezésekor az autó már teljes terjedelmében égett, a magas hőmérséklet károsította a környező épületek szigetelését, és az ott tárolt különböző építőanyagok csomagolását.
A tűzoltók két habsugárral fékezték meg a lángokat, ezt követően pedig a jármű maradványait elvontatták az épületek közeléből. A teljes eloltás még közel öt órát vett igénybe, ugyanis az akkumulátor egység többször is újra melegedni kezdett, visszagyulladt.
A felni alapján ez egy Jaguar I-Pace villanyautó lehetett, amely csúnya halált halt. Az I-Pace-ben tengelyenként egy-egy 200 lóerős elektromos motor dolgozik, az energiát egy 90 kWh kapacitású akkupakk biztosítja. A töltés egyenáramú villámtöltőről 100 kW teljesítménnyel, váltóáramú töltőről viszont csak 7 kW-tal lehetséges. A kocsihoz kapott 230 voltos töltő csupán 10 amperes, így a teljesen lemerült akku otthoni konnektorról akár két napig is töltődhet.
Az első elektromos Jaguar sokat profitált abból, hogy a márka aktívan jelen van a Formula-E bajnokságban. Az akkumulátor és a motorok kifinomult vezérlése és hűtése lehetővé teszi a szünetmentes intenzív terhelést. A 4,8 másodperces 0-100 sprintek vagy gyors pályakörök sorra jöhetnek egymás után, hétköznapi forgalomban pedig gyakorlatilag kizárt, hogy túlterhelődjön és valamiféle önkorlátozó üzemmódba lépjen a rendszer. A kocsi különlegessége (felárért, persze) a légrugós felfüggesztés, mellyel 23 centis hasmagasság és 50 centis gázlómélység is elérhető.