Az 510 lóerős, soros hathengeres turbómotorral és nyolcfokozatú M Steptronic sebességváltóval szerelt BMW M3 Competiton és M4 Competition modellek idén nyáron kaptak xDrive összkerékhajtást. Az M xDrive összkerékhajtás papíron legyűri a kizárólag hátul hajtó típustársat: a hátsókerék-hajtású modelleknél mért 3,9 másodperc helyett az M3 Competition és az M4 Competition összkerékhajtású kivitelei mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsulnak 0-100 km/órára.  

Lássuk mindezt a gyakorlatban: 

 

Az M xDrive rendszer háromféle üzemmódban használható: az alapbeállítás (4WD) a hátsókerék-hajtás hangsúlyozása mellett a lehető legnagyobb tapadásra koncentrál. A 4WD Sport üzem még több nyomatékot juttat hátra, amiből határtartományon sem szívesen vesz el; ez az üzemmód kontrollált driftelést tesz lehetővé. Végezetül teljesen kiiktatható az első kerekek hajtása, és ezzel együtt a DSC is.

Álló helyzetből még száraz pályán is kijön az M xDrive előnye, ami esőben hatványozott lenne. Az összkerékhajtással csupán 50 kilogrammal nő meg a tömeg, és mivel a sofőr kezében marad a döntés, hogy mennyi nyomaték jusson a hátsó tengelyre, nincs több kérdés, aki teheti, ezzel a hajtással vegyen magának BMW M3-ast.