Egyesek szerint Max Verstappen és a Red Bull sokáig szinte borítékolható tűnt pole-jába került, hogy a Mexikóvárosi Nagydíj kvalifikációjának hajrájában Cunoda Juki, az AlphaTauri újonca, majd vele együtt Sergio Pérez is lesodródott a pályáról annak középső szakaszán. Az időmérő után a végül csak a harmadik rajtkockát elcsípő holland is bevallotta, hogy az ominózus részen beleemelt, mert azt hitte, sárga zászló lesz.
Habár a Red Bullnál is úgy látják, hogy fiatal japán neveltjük hibázott, az AlphaTauri főnöke védelmébe vette őt. „Szóltunk neki a rádión, hogy jönnek mögötte a Red Bullok, és lement a pályáról, hogy könnyen megelőzhessék őt. Pérez aztán követte őt, szóval ez nem Juki hibája volt” – jelentette ki Franz Tost. „Nem hibázott, szándékosan hagyta el a pályát. Direkt húzódott le, hogy ne tartsa fel őket” – nyomatékosította.
Arra a kérdésre Tost sem tudott érdemben válaszolni, hogy a 11-es kanyarnál miért hagyta el Cunodával együtt Pérez is a pályát. „Juki félrehúzódott, ahogy mindenki más is teszi ilyen helyzetben az időmérőn. Nem volt gyors körön, ilyen egyszerű” – zárta rövidre a témát. Pérez ugyanakkor azt mondta, hogy azért sodródott le a pályáról, mert Cunoda mögé érve eltűnt a leszorítóereje.
A hazai közönsége előtt versenyző mexikói emellett azt is nehezményezte, hogy japán kollégája egyáltalán miért gördült pályára a Q3-ban, ha egyszer motorcseréje miatt úgyis a mezőny végéről indul. „Bosszús voltam. Nem lett volna szabad ott lennie a Q3-ban, de ez van” – morgolódott Pérez. Tost szerint viszont csapata nyerhetett volna Cunoda jelenlétével, aki szélárnyékozott is Pierre Gaslynak.
Helyi lapértesülések alapján Dr. Helmut Marko, a Red Bull sportfőnöke nem igazán volt elragadtatva a testvércsapat szereplésétől, és állítólag az időmérő edzés után el is indult az AlphaTaurihoz, hogy kiossza Cunodát és Tostot.