A DAF az első teherautógyártó, amelyik már a legújabb uniós szabályozás alapján fejlesztette tovább teherautó fülkéit. A korábbinál nagyobb kabinméretet lehetővé tévő szabályozás szellemében ráadásul nem is egy, hanem mindjárt háromféle kabin született (új XF, XG és XG+).

Mint ismeretes, az Európa Tanács 2020. szeptember 1-jétől kezdve engedélyezte az aerodinamikai szempontból kedvezőbb kialakítású fülkék fejlesztését és gyártását a haszonjárműgyártók számára. Hogy milyen ezekben létezni és dolgozni, azt ősszel volt szerencsénk kipróbálni egy spanyolországi tesztben.

A DAF nemcsak az első, hanem jelenleg az egyetlen haszonjárműgyártó, amelyik élt a lehetőséggel. Ez azt jelenti, hogy új távolsági árufuvarozásra tervezett modelljeink, az XF, az XG és az XG+ új mércét állítanak fel a szegmensben vezetői kényelem és a komfort terén. A 16 centiméteres plusz fülke hosszal és a megnövelt aerodinamikai jellemzőknek köszönhetően 10 százalékkal tudtuk csökkenteni a teherautóink fogyasztását és károsanyag-kibocsátását” – mondta az első sorozatgyártású újgenerációs DAF átadásán Harry Wolters, a DAF elnöke. 

Az első elkészült nyerges vontató az új sorozatból egy tűzpiros DAF XG+ 480 volt, amelyet a holland  Verbeek Agra Vision vásárolt meg. Az újdonság hajtásáról 12,9 literes, Paccar MX-13-as dízelmotor gondoskodik. A nyerges vontatót alapvetően baromfik és friss tojások szállítására fogják használni, mivel 30 kamionnal rendelkező vállalatnak alapvetően a fő profilja.