Szerdai bejelentésük alapján a szövetséggel vezető szerepet kívánnak kivívni maguknak a két vállalat a jövő egyik ígéretes hajtástechnológiájának tekintett hidrogénüzemű járművek üzemeltetésében. A Daimler Trucks már korábban bejelentette, hogy a belső égésű motorokról az alternatív hajtásokra átállást üzemanyagcellás és akkumulátoros technológiákkal kívánja megoldani. A mintegy 100 ezer alkalmazottat foglalkoztató vállalat a világ legnagyobb haszongépjármű-gyártóinak az egyike.

A Daimler Trucks és a TotalEnergies együttműködést terveznek kialakítani mind a hidrogéntermelési és -ellátási terület, mind a hidrogénüzemű haszongépjárművek fejlesztésében. A TotalEnergies Németországban, Hollandiában, Belgiumban, Luxemburgban és Franciaországban 2030-ig mintegy 150 hidrogén-töltőállomást tervez létesíteni „közvetlen, vagy közvetett módon”. A Daimler Trucks pedig 2025-től tervezi megkezdeni hidrogénhajtású kamionjai értékesítését holland, belga, luxemburgi és francia ügyfelei számára.

A Daimler Trucks a tervek szerint kiválik a Daimler konszernből és még az idén karácsony előtt tőzsdére viszi a részvényeit. A pontos dátumot még nem hozták nyilvánosságra. A Daimler konszern akkumulátorszükségletének fedezése érdekében szeptemberben csatlakozott a Stellantis és a TotalEnergies akkumulátorgyártási projektjéhez.