Marokkó, Tunézia, Ghána, Szenegál: az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régióban eddig ebben a négy országban volt kapható a Landtrek, a Peugeot kínai fejlesztésű és gyártású platós kisteherjárműve. Most egy ötödik piacon is megjelent a jármű, és bár sajnos nem észak felé terjeszkedett a márka, a bővítés jelentősége nem elhanyagolható. Az új ország ugyanis Dél-Afrika, a világ egyik pickup-nagyhatalma, így a létező legjobb referencia a modell számára.
Az országban tavaly 380 ezer új gépkocsit adtak el (29 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben), és ezen belül domináltak a pickupok. Dél-Afrika legnépszerűbb járműve a Toyota Hilux, a több mint 31 ezer eladott példány 8 százalékot meghaladó piaci részesedésnek felel meg. A Ford Ranger 19 ezer darabbal a harmadik, a 13 ezer példányban eladott Isuzu D-Max pedig az ötödik legnépszerűbb gépkocsi Dél-Afrikában. Csak ez a három modell (összesen 62 800 eladással) adja a teljes piac 16,5 százalékát; a könnyű haszonjárművek összesített piacrésze pedig meghaladja a 25 százalékot.
Dél-Afrikában tehát van kereslet pickupra, és ezt használja ki most a Peugeot Landtrek. A dupla fülkés, automata váltós kivitelben kínált modell hátsó- és összkerékhajtással egyaránt választható, egyetlen dízelmotorja 150 lóerőt ad le. A 3 tonnás legnagyobb vontatható tömeghez egy tonnát meghaladó teherbírás társul.
Nem a Landtrek az első Peugeot haszonjármű Dél-Afrikában. A második világháború után kis darabszámban Peugeot 202-es pickupokat importáltak, 1956-tól kapható volt a Peugeot 403 Pickup, majd a hetvenes években már helyi gyártásból forgalmazták itt a Peugeot 404 pickupot.