A mercedeses Lewis Hamilton nyerte a Forma-1-es Sao Pauló-i Nagydíjat a Red Bull-os Max Verstappen és a csapattárs Valtteri Bottas előtt. A brit abszolút más ligában autózott: hiába próbálta a szabályosság határát súrolva maga mögött tartani őt Verstappen, a hétszeres világbajnok felülkerekedett rajta, és nem állt meg a győzelemig.
A rajtnál még örülhetett a Red Bull, miután Verstappen és Sergio Perez is átugrotta az élről rajtoló Bottast. Lando Norris már ekkor kiesett a komoly pontokért zajló meccsből: a McLaren-pilóta defektet kapott, miután összeért Carlos Sainz Ferrarijával. Végül tizedikként zárt a brit.
LAP 1/71
Puncture for Lando Norris
Max Verstappen takes P1
Lewis Hamilton up to P6 from P10#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/OaiMtWOXuP
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Hamilton már ekkor elkezdte a felzárkózást, az első néhány kör után pedig már a harmadik helyen haladt: végigelőzte a mezőnyt, Bottas pedig elengedte, hogy a Red Bull autói után eredjen.
Kisebb ütközések, koccanások és törmelékszórás miatt egyszer a valódi, kétszer a virtuális biztonsági autó is pályára lépett. Hamilton a pályán megelőzte Perezt, Bottas pedig az egyik VSC-t kihasználva ment el Perez mellett, bokszkiállása ugyanis kevesebb időt vett igénybe.
A második kiállásokig csak megközelíteni tudta a gyorsabban haladó Hamilton Verstappent, megelőzni nem. A kerékcserék után vált forróbbá a helyzet: Verstappen előbb teljesen leterelve a pályáról védekezett bajnoki riválisa ellen…
LAP 48/71
;kljhfdjksahfljkahdfaljkdsfhlajksdhf#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/JEidAt74Xq
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
…majd az egyenesben cikázott a Mercedes előtt. Utóbbiért fekete-fehér zászlós figyelmeztetést is kapott a Red Bull hollandja, ám végül Hamilton nem kegyelmezett, és elment a bajnoki éllovas mellett.
LAP 59/71
HAMILTON P1 👀#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/RHk517Brou
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Nem is változott a leintésig az állás: egyedül a negyedikként Perez kavarta meg a dolgokat, és vette el a pluszpontot érő leggyorsabb kört Hamiltontól.
🏁 #BrazilGP 🏁
Solid race by @Charles_Leclerc and @Carlossainz55! 💪
Good points in the bag! Bravi ragazzi! 👏#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/1O0ZDWaHBY
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 14, 2021
A Ferrari erős eredményt szállított az 5-6. helyen Charles Leclerc-nek és Sainznak köszönhetően. Pierre Gasly az AlphaTaurival a futam végén lenyomta a két Alpine-t, Esteban Ocon és Fernando Alonso megelőzésével gondoskodott a konstruktőri pontegyenlőségről az 5-6. helyen. Az utolsó pontocskát a tizedik Norris vihette el.
Nem ért célba a mclarenes Daniel Ricciardo és Lance Stroll az Aston Martinnal.
Az egyéni bajnokság élén Verstappen előnye 14 pontra csökkent, 332,5 ponttal vezet a 318,5 pontos Hamilton előtt. Bottas maradt a harmadik helyen 203 ponttal, őt Perez követi 178 egységgel. Norris maradt az ötödik helyen 151 pontjával. A hatodik helyről Leclerc várhatja a folytatást 148 ponttal, Sainz 139,5 pontos. A konstruktőrök között a Mercedest és a Red Bullt egy pont választja el (521,5-510,5 pont). A Ferrari ellépett a harmadik helyen a McLarentől, 287,5-256 az arány ott az állás, az Alpine és az AlphaTauri 112-112 pontos.
A bajnokság jövő héten új helyszínen, Katarban folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Napos időben, 23 fokos levegő- és 55 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2021-es szezon 19. Forma-1-es futamára, a Sao Pauló-i Nagydíjra.
A rajtsorrendet a szombati sprint sorrendje határozta meg nagyvonalakban. Emiatt Valtteri Bottas kezdhetett az élről a Mercedesszel, mellőle a Red Bull hollandja, Max Verstappen rajtolhatott. A második sorba a ferraris Carlos Sainz és a másik Red Bull-lal Sergio Perez állhatott fel, mögülük Lando Norris (McLaren) és Charles Leclerc (Ferrari) indulhattak. Utóbbi páros már hasznot húzott a mercedeses Lewis Hamilton motorcsere miatti rajtbüntetéséből, aki az ötödik helyett a 10. helyről kezdhette a 71 körös nagydíjat. A büntetés miatt előreléptek még Pierre Gasly (AlphaTauri), Esteban Ocon (Alpine) és Sebastian Vettel (Aston Martin).
Kimi Räikkönen a bokszutcából kezdte az interlagosi viadalt, miután az Alfa Romeo új hátsó szárnyat tett fel autójára. Ezzel csak a két Haas-szal szemben veszített pozíciót.
A mezőny többsége a közepes gumikon kezdte a futamot, a lágyakat csak Cunoda Juki választotta az induláshoz az AlphaTaurival.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben a két kiállásos taktika lehetett volna, közepes-kemény-kemény elosztásban, bokszkiállással a 17-23. és a 42-47. körök között. Hasonlóan gyorsnak gondolták a közepes-kemény-közepes változatot, cserével a 17-23. és a 47-52. kör környékén a 71 körös nagydíjon, míg az egy kiállásos stratégiákat egyértelműen lassabbnak titulálták.
Ready. 🖤💚😍 @PET_Motorsports pic.twitter.com/xlSvI80rZl
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 14, 2021