Lewis Hamilton élete egyik legjobb versenyét futotta a Forma-1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, melybe belefért még egy motorcsere, és az azzal járó öt rajthelyes büntetés is. A Mercedes britjénél azután cserélték ki a V6-ost, hogy a Mexikóban használt egységnél állítólag szivárgási problémák léptek fel.

A hétszeres világbajnok végül megállíthatatlan volt Interlagosban, sokan a lehengerlő teljesítmény mögött pedig az új motort látták, mely egyes pletykák szerint akár 20 LE-vel is erősebb lehet a korábban használt egységnél. Ez már önmagában is dermesztő lehet a Red Bull számára, akik látszólag lépéshátrányba kerültek a bajnoki hajrában.

Az energiaitalosok gondjait tetézheti, hogy Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke elárulta, nem megbízhatósági okokból cseréltek motort Hamiltonnál. „Nem volt technikai okunk cserélni. Nem gondoltunk a hiba lehetőségére, és nem is gondolunk erre. Habár ezeket az erőforrásokat szörnyen keményen használjuk, és a megbízhatóságot nem vehetjük magától értetődőnek, vonzó volt a lehetőség, hogy a sprintre bevállaljunk egy büntetést” – mondta el a szakember, utalva arra, hogy az extrém szinten pörgetett motorral a pilóta rengeteg időt és pozíciót – időmérős kizárása után szám szerint 15-öt – nyerhetett.

„Ez egy olyan pálya volt, ahol bíztunk abban, hogy előzhetünk majd és visszaszerezhetünk néhány pozíciót – és ezt be is bizonyítottuk a két nap során. Jó pályát választottunk ehhez” – összegzett Shovlin.