Yomper: ez a vicces név akár egy kínai divatmárkát is takarhatna, de ennél komolyabb dologról van szó. A vállalkozás az előző generációs Suzuki Jimnyből épít ütőképes pickupokat, az átalakítás pedig jócskán túlmutat a hátsó karosszériaelem levágásán.
A start-up cég elsőként is 50 centiméterrel meghosszabbítja a Jimny létravázát, bár meghagyja az eredeti, 225 centis tengelytáv opcióját is. Mégis érdemes a nagyobb autót választani, mert az a szabványos 350 helyett 500 kilós teherbírást jelent. A nagyobb platón elfér két szalmabála vagy egy EU-raklap.
A Yomper Commerial (fent) platóját lenyitható vagy kiemelhető alumínium oldal- és hátfalak határolják, míg a Yomper Bergan (lent) a terepjárót idéző, integrált vonalvezetést és védőbéléssel ellátott platót kapott. Az előbbit elsősorban gazdálkodóknak ajánlják, ezért például szériatartozék a létraszállító keret, míg az utóbbi elegánsabb, szabadidős felhasználásra is alkalmas kivitel.
A tervezők arra is ügyeltek, hogy elvarrják az esetleges kilógó szálakat – védett helyre költöztették az üzemanyagtöltő nyílást, a plató alatt (a Bergan esetében a hátfalon) rögzítették a pótkereket, és egyedi aerodinamikai idomokkal zárták le a kabin hirtelen véget érő vonalait.
A motor ugyanaz az 1,3 literes, 16 szelepes benzines, amely az előző Jimnyt eleve hajtja, de az építés során állapotától függően felújítják az erőforrást. Emellett feljavítják a karosszéria és a motortér korrózióvédelmét is, valamint megerősítik a futóművet, ami együtt jár a hasmagasság 50 mm-es emelésével.
A nagy terhelés (a Yomperek 750 kilót tudnak vontatni) miatt a hátsó dobfékeket tárcsafékekre cserélik, az új, nemesacél kipufogórendszert biztonságosan vezetik el, hogy terepen se sérülhessen meg, a kerekeket terepabroncsokkal szerelik.
A manőverezést távtartóra szerelt, nagy méretű külső visszapillantó tükrök, valamint tolatókamera segíti, a vezető és utasa hőkomfortjáról eltolható hátsó ablak gondoskodik, de klímaberendezés is rendelhető az autóba. A padlót és az üléseket mosható, strapabíró anyagok borítják.