Villanyfényes körülmények között, 26 fokos levegő- és 30 fokos aszfalthőmérséklet mellett vette kezdetét az idei év 20. időmérő edzése Losailban a 2021-es Forma-1-es Katari Nagydíjon. A harmadik szabadedzés eredménye alapján a Mercedes nyugodtabban várhatta a kvalifikációt.

A Q1 kezdete előtt nem sokkal a Red Bull még mindig a hátsó szárnyak vibrálásának megszüntetésén dolgozott. Közben a többiek a pályára hajtottak, köztük Nyikita Mazepin is a Haas-szal, akinek eltört az első szárnya. Az orosznak borzasztó hétvégéje volt eddig, a három szabadedzésből kettőt ki kellett hagynia különböző autóproblémák miatt.

Az első körök után a mercedeses Lewis Hamilton kéttizedes előnnyel vezetett Max Verstappen Red Bullja előtt. Az AlphaTauri remeklése folytatódott, az első körök után Pierre Gasly és Cunoda Juki a 3. és az 5. helyen álltak. Később azonban a többiek javítottak még, köztük Valtteri Bottas (Mercedes), Carlos Sainz (Ferrari) és Fernando Alonso (Alpine), a továbbjutás miatt azonban nem kellett aggódniuk.

A pályahatárokat figyelték a stewardok több helyen is, így akik kiszélesítettek egy-egy kanyarkijáratot, búcsút inthettek annak a köridőnek. Így járt a ferraris Charles Leclerc is, így volt izgulnivalója, ráadásul hatalmas forgalomba került a kör megkezdése előtt. Végül megugrotta az akadályt a monacói, így nem jutott tovább a két Alfa Romeo, a két Haas és Nicholas Latifi a Williamsszel.

A visszajátszásokból kiderült, hogy Sebastian Vettel igencsak türelmetlen volt a mezőnyben Aston Martinjával: a német a bokszba menet és a bokszból kifelé jövet is előzött egyet.

A Q2 elején újra gumitaktikázást láthattunk: mindenki a közepes gumikat rakatta fel autójára leszámítva a két AlphaTaurit és George Russell Williamsét. A két Alpine és a két Aston Martin azonban kivárt, később pedig lágyakon gurultak ki ők is a bokszból.

A bajnokaspiránsok közül Hamilton nyitott erősebben, Verstappen elé azonban még Pierre Gasly is befért az AlphaTaurival, igaz, ő lágyakon körözött.

A két McLaren, a Red Bull-lal Sergio Perez és Charles Leclerc a közepeseken egy kör után a kiesőzónában voltak, a közepes gumit emiatt ők a Q2 végére lágyakra váltották – csak Bottas és Carlos Sainz maradt közepeseken a Ferrarival.

Az új gumiknak köszönhetően jelentősen átalakult az addigi kiesőzóna. Végül búcsúznia kellett Pereznek, Lance Strollnak (Aston Martin), Leclerc-nek, Daniel Ricciardónak (McLaren) és Russellnek. Perez, Leclerc és Ricciardo javítottak ugyan a lágyakon, de nem eleget, Sainznak azonban bejött a kockázatvállalás, és duplán kifizetődött, mert közepeseken rajtolhat vasárnap.

A Q3-as első köröket követően Hamilton 162 ezreddel vezetett Verstappen előtt, a bajnokaspriánsokat Bottas és Gasly követte. Fernando Alonso volt az ötödik Alpine-jával az első nekifutást követően, a spanyolt a ferraris honfitárs Sainz követte. Lando Norris (McLaren), Cunoda, Esteban Ocon (Alpine) és Vettel volt a legjobbak sorrendje ekkor.

A fináléra először Hamilton hajtott ki az AlphaTaurik előtt, Bottas csak a mezőny második felében érkezett, utolsóként Sainzt követően pedig Verstappen fejezhette be gyors körét. Hamilton hatalmasat javított közel fél másodperccel megverte az idején szintén javító Verstappent, de a többiek már nem sokat tudtak tenni, ugyanis Gasly előcsalt egy sárga zászlót: a francia AlphaTaurija defektet kapott egy rázókövön, a szétszakadó jobb első kerék pedig letépte első szárnyát, valamint teleszórta törmelékkel a pályát.

Hamilton így 102. első rajtkockáját szerezte meg Verstappen és Bottas előtt.

F1: Hamilton űridővel a katari pole-ban 2

A teljes eredménylista

A 2021-es Forma-1-es Katari Nagydíj magyar idő szerint vasárnap 15 órakor kezdődik.