Első ízben tesztel hidrogénüzemű teherautó a DHL Express. A nappali fülkés DAF CF konténerszállító teherautó a Benelux-államokban szállít árut, leginkább Apple-termékeket. A jármű tesztje az uniós finanszírozású H2-Share program keretein belül valósul meg, amelynek célja, hogy elősegítse az alacsony karbonlábnyommal rendelkező teherautók megjelenését az áruszállításban.
A 27 tonnás össztömeggel rendelkező teherautó eredetileg dízelmotorral gördült ki a gyárkapun. A teherautó alapos átalakításon esett át. Ennek során megkapta a VDL által fejlesztett és épített, 88 kW-os teljesítményű üzemanyagcellát, valamint a 84 kWh kapacitású lítiumion akkumulátort. A teherautó hajtásláncának összteljesítménye így 285,6 lóerő (210 kW). A jármű villanymotorja az üzemanyagcellák által előállított áramot felhasználva gondoskodik a teherautó mozgatásáról, de a fel nem használt energiát pedig a lítiumion akkumulátor csomagban tárolja el a rendszer. Sőt, a renegeratív fékezés során keletkező elektromosságnak is ez a sorsa.
A teherautó naponta körülbelül 200 kilométert tesz meg, ám a hatótávja jóval nagyobb, ugyanis egy feltöltéssel akár dupla ekkora távolságot is meg tudna tenni. A jármű töltését a tesztidőszak alatt mobil töltőkútról végzik. A DHL úgy számol, hogy csak ezzel az egyetlen egy üzemanyagcellás teherautóval mintegy 35 kilogrammnyi CO2-kibocsátás spórolható meg a tesztidőszak alatt (a DHL ugyanakkor nem tette közzé, hogy pontosan mennyi ideig fogja tesztelni a teherautót).
A logisztikai vállalat meglátása szerint a tisztán elektromos járművek elsősorban a házhozszállítási szolgáltatások terén bizonyulhatnak ideális munkaeszköznek, míg a megújuló energiaforrásból származó hidrogénnel hajtott kamionok pedig a hosszútávú áruszállításban jelenthetnek alternatívát. Az Európai Unióban a logisztikai szektor a károsanyag-kibocsátás 25 százalékáért tehető felelősség, éppen ezért szüksége van a járművek karbonlábnyomának csökkentésére.