A fiatalon elhunyt Virgil Abloh idén októberben még gőzerővel dolgozott azon a Maybachhal közös projekten, amelynek világpremierjét eredetileg is december elsejére tűzték ki.
Az autó elkészült, Abloh azonban nem érhette meg a bemutatót. A Mercedes-Maybach ezért sajtóesemény helyett virrasztást szervezett a leleplezés helyszínéül választott floridai múzeumban, az újságírók helyett pedig a nagyközönségnek, valamint helyi formatervező hallgatóknak mutatják meg a polihisztor dizájner alighanem utolsó munkáját.
A szomorú eseményre való tekintettel a Mercedes-Maybach rendkívül szűkszavúan ismertette a tisztán elektromos terepkupé részleteit. A hatalmas autó tervezéséhez anno tiszta lappal fogtak, így az nem egy létező modell átalakításából született – sőt, tervezése során a gyárthatóság követelménye egyáltalán nem kötötte meg a dizájnerek kezét.
Az autó hatalmas offroad kerekein könnyedén mozog akár terepen is, ahol akkumulátoros elektromos hajtásának köszönhetően nem hagy maga mögött szennyezést, tetőcsomagtartóján elfér mindaz, ami a kétszemélyes utastérbe nem fér be. Az utastér tele van praktikus tárolórekeszekkel, az ülések pedig hátradöntve alvóhelyként szolgálnak, így ha szigorúan vesszük, a Project Maybach egy lakóautó.