Van a GR Yaris, ami egy városi kisautónak álcázott rali-versenyautó, és van – pontosabban jövő tavasztól lesz – a Yaris GR Sport, ami egy sportkocsinak álcázott városi kisautó. Az utóbbi annak a GR Sport termékcsaládnak a legújabb tagja, amely Európában eddig a Corollára és a CH-R-re terjedt ki, de más piacokon Hilux is kapható harcias optikai kiegészítőkkel.
Igazságtalanság persze azt állítani, hogy a Yaris GR Sport nem több optikai tuningnál, mert de: az első és hátsó lengéscsillapítók kis sebességnél gyorsabban reagálnak, így közvetlenebb lehet a kormányérzet, a hátsó rugók módosítása csillapítja az oldaldőlési hajlamot, illetve segít az aszfalton tartani a kereket, ha kanyarban gyorsít vagy lassít a vezető.
Ezen túlmenően merevítésekkel toldották meg a fenéklemezt, és áthangolták, közvetlenebbé tették a kormányművet. További újdonság a kerékdobok módosított bélése, amelyek a túlnyomást csökkentve javítják az autó aerodinamikai hatásfokát.
Ez jó, de a vásárlás mellett szóló, első számú érv mégiscsak az optika: az autó kapott egy vadonatúj, exkluzív karosszériaszínt (szürkét, de akkor is), igen látványosak a speciális, piros sávos, 19 colos (!) keréktárcsák, ahogy a hűtőmaszk rácsozata sem hétköznapi.
Az utastérben GR Sport emblémák, valamint piros cérnával varrott díszöltések segítenek azonosítani a különleges modellt, amely a belépőmotorral nem, csak a másfél literessel, illetve annak hibrid verziójával kapható. CVT váltóval sem kérhető a Yaris GR Sport, aki nem akar maga kapcsolgatni, az iMT robotváltót vagy a hibridet választhatja.