A White Motorcycle Concept először akkor került fel a térképre, amikor bemutatta hosszában lyukas szerkezetű versenymotorját. A WMC250EV a világ leggyorsabb tisztán elektromos motorkerékpárja kíván lenni, amiben ez a bizonyos, a homlokfelületet nagyban csökkentő hosszanti csatorna is segíti.

Most lelepleztek egy másik projektet, a WMC300FR-t. Ez nem elektromos, hanem hibrid: egy Yamaha Tricity 300-as benzinmotorját egészítették ki egy villanymotorral. Hogy az utóbbi az első kerekeket vagy a hátsót hajtja-e, az nem derül ki az ismertetőből – az mindenesetre tény, hogy a cég kísérletezik elektromos elsőkerék-hajtással.

Hibrid motorkerékpárt kaptak a rendőrök 1

A legérdekesebb, hogy a robogónál is megvalósították a hosszanti üreges kialakítást, azaz csökkentették a légellenállását. Ennek persze nem örül a benzinmotor, mivel így nem hűti a menetszél – a cég ezért beépített egy hőcserélőt, hogy azzal oldja meg a belső égésű komponensek temperálását.

Az aerodinamikai konstrukció 15-20%-os emissziócsökkenést eredményez, ehhez valamivel többet tesz hozzá a hibrid rendszer – összességében akár 50%-kal is mérsékelhető a károsanyag-kibocsátás.

Hibrid motorkerékpárt kaptak a rendőrök 17

A robogó két akkucellát is cipel magával, amelyek leválaszthatók és külső forrásból tölthetők, így tartós használat esetén is élvezhetők az elektromos hajtás előnyei.

A robogót jelenleg a northamptonshire-i rendőrség teszteli.