Az idei évre jelentősen átalakították a Forma-1-es Abu-dzabi Nagydíj helyszínét. A technikásabb szekciókat leegyszerűsítették, a szögletesebb kanyarok egy része íveltebb lett. Ezeknek a módosításoknak köszönhetően a korábbiakhoz képest öt kanyarral kevesebb (16) található az aszfaltcsíkon és egy kör hossza is közel 300 méterrel csökkent, 5281 méterre.

Az átalakítás részeként több helyen is változtattak a rázóköveken, olyan új kerékvetőeket telepítettek a pálya szélére, melyekhez hasonlót Katarban láthatott a mezőny. A Katari Nagydíjon azonban relatíve sok defekt született, mint kiderült, a rázókövek miatt.

Mario Isola, a Pirelli motorsportfőnöke szerint a Yas Marinán is gond lehet a magas, hegyes tetejű részekkel. „Az első szabadedzésen az új pályával és az aszfalttal ismerkedtünk a lágy gumikat használva, míg a második szabadedzés reprezentatívabb körülményei lehetővé tették a csapatoknak, hogy valóban az időmérős- és versenytempóra koncentráljanak.”

„Kissé aggódunk a kerékvetők miatt, különös tekintettel az 5-ös és a 9-es kanyarokat tekintve, ugyanis ezek eléggé magasak és hegyesek. Beszélni fogunk erről az FIA-val, hogy elkerüljük a hétvége során a váratlan eseményeket” – célzott a defektek esetleges lehetőségére Isola.

Az új, frissen festett rázókövekről a szabadedzések során a Forma-1-es autók látványosan szedték le az új festékréteget, hatalmas darabokban vált le róluk a korábban felkent máz.