Az okostelefonok akkumulátorai gyorsabban merülnek a zord időjárásban – ezt az alaptételt szinte mindenki megtapasztalhatta már, akinek van ilyen készüléke. A Volvo Trucks ezúttal arra kereste a választ, hogy ez a jelenség a teherautó-akksiknál is fennáll-e. Éppen ezért elvitték a még szériagyártás előtt álló FH villany nyergest az Északi-sarkkörön túlra. A svéd mérnököknek ehhez még a határt sem kellett átlépniük, hiszen Svédország északi csücske jócskán benne van az előbb említett szélességi körben. 

A Volvo Trucks az újdonságot -25 fokos zimankóban, havas-jeges tájakon tette próbára. A tesztfutások alkalmával a „Ready to Run” funkciót is kipróbálták, amelynek lényege, hogy hideg időben a sofőr előre beállíthatja, hogy mikor induljon el a fülke felfűtése. Vagyis a vezető már egy kellően meleg, komfortos környezetben kezdheti meg a műszakját, nem kell a fülkében fagyoskodnia. A kabin felfűtése ráadásul a MyTruck alkalmazásban előre programozható, ami jól jön akkor, ha valaki minden hétköznap ugyanabban az időben megy el dolgozni. Ez a funkció egyébként meleg időben is működik, csak akkor nyilván inkább a fülke lehűtésére, légkondicionálására van szükség. A Ready to Run funkció várhatóan egy alkalmazással könnyedén kezelhető lesz, tehát a sofőr több paramétert, így például az utastér kívánt hőmérsékletét is okostelefonján állíthatja be. 

Ennek az appnak minden Volvo teherautó-sofőr örülni fog 1

„Az elektromos nyerges vontató hidegben történő tesztelése lehetővé teszi számunkra, hogy minden lehetséges esetre felkészüljünk. Ilyen lehet például az, amikor a menetszél jeget képez a teherautón, vagy amikor fekete jégen kell elindulni a teherautóval” – hívta fel a figyelmet Jessica Sandström, a Volvo Trucks termékmenedzsere. Hozzátette: elsődleges céljuk, hogy 2030-ra az eladások legalább 50 százaléka villany teherautókból álljon. Észak-Amerikában és Európában a Volvo Trucks már most is kínál akkumulátortechnológiás teherautókat. A városi áruszállításra és kommunális feladatokra tervezett FE és FL Electric sorozatgyártása 2012-ben indult, ezeket követte a tengerentúlon az elektromos VNR csőrös szériagyártása tavaly. 

A paletta 2022-ben kiegészül az FH, FM és az FMX modellekkel. Ezek között a távolsági, regionális, illetve építőipari áruszállításra tervezett teherautók között várhatóan 44 tonna össztömegű elektromos változat is fellelhető lesz.