Kellően biztonságos a legújabb Škoda 1

Felnőtt utasvédelem (85%)

A Fabia utascellája megőrizte szerkezeti stabilitását az eltolt frontális ütközés során. A vezető és az első utas combcsontja és térde egyaránt kis terhelést kapott, a mérések testalkattól és üléshelyzettől függetlenek. Ütközésben a Fabia viszonylag kíméletes a másik autóval szemben. Az orr teljes szélességében végzett frontális ütközés során minden testrész jó vagy megfelelő védelmet élvezett.

Kellően biztonságos a legújabb Škoda 29

Az oldalirányú ütköztetés mindkét típusát hibátlanul teljesítette a Fabia, maximális pontszámot ért el ezeken a teszteken. Ugyanakkor ilyen balesetekben a vezető akadálytalanul csapódhat át az utas oldalára, a védelem szintje épp csak megfelelő; a Fabia nem rendelkezik az első ülések közötti központi légzsákkal. Az első és hátsó fejtámaszok hatékonyan óvnak a hátulról érkező ütközés során fenyegető ostorcsapás nyaksérüléstől. Az autó rendelkezik eCall automatikus vészhívó rendszerrel, valamint a másodlagos ütközést megelőző automatikus fékrendszerrel.

Gyermek utasvédelem (81%)

Kellően biztonságos a legújabb Škoda 30

A gyermek méretű bábuk nyaka, illetve feje a részleges átfedéses frontális ütközés, illetve az oldalirányú ütközés során egyaránt csupán elégséges védelmet kapott, a többi testrész védelme jó volt. Az első utasülés előtti légzsák kikapcsolható, a légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztatja a vezetőt. Minden gyermekülés könnyen beszerelhető az autóba.

Gyalogosok, kerékpárosok védelme (70%)

A motorházfedél többnyire jó vagy megfelelő védelmet nyújt a fejnek. A szélvédő töve és az A-oszlop sérülésveszélyes. A lökhárító jól védi a gyalogos lábszárát, a csípő is jól vagy megfelelően védett. Az önműködő vészfékrendszer hatékonyan észlelte a gyalogosokat és kerékpárosokat, és elhárította a legtöbb ütközést.

Kellően biztonságos a legújabb Škoda 31

Vezetőtámogató rendszerek (71%)

A Fabia minden utasát figyelmezteti a biztonsági övek bekötésére, észleli, ha lankad a vezető figyelme, visszatereli magát a forgalmi sávba, illetve megakadályozza a véletlen útelhagyást. Alapfelszerelés a beállítható sebességhatároló, de feláras a táblafelismerő, ezért itt pontot vesztett a Škoda. A ráfutásos ütközést megelőző vészfékrendszer hatékonynak bizonyult.

a videó a hirdetés után indul