Modern kényelmi funkciókkal, három üléssorral és kizárólag hagyományos belső égésű motorokkal érkezik a Kia Carens, amely célszerű buszlimuzinból bumfordi, de stílusos szabadidőjárművé változott.
A Kia nem közölt adatokat a Carens méreteiről, de azt többször is kihangsúlyozták, hogy a kategória legnagyobb tengelytávját nyújtja a három üléssoros. Hogy mi ez a kategória, az nem egyértelmű.
Az autót Indiában, az indiai piacra gyártják (később más országokban is forgalmazni fogják), ahol nagy a keletje a hétszemélyes alsó-középkategóriás modelleknek – az autó zömök arányai is arra engednek következtetni, hogy a Carens nem sokkal nyúlik túl a 4,5 méteren.
Az apró motorok (1,4 benzines, 1,5 dízel) is kizárják a felsőbb szegmenseket – igaz, a hétfokozatú duplakuplungos, illetve hatfokozatú automata sebességváltó magasabbra pozicionálja az autót.
A felszereltség kifejezetten bőséges, 10,25 colos érintőképernyő, nyolc hangszórós Bose audio, víruscsapdás légszűrő berendezés, többszínű hangulatvilágítás, szellőztethető első ülések (ez az indiai piacon nem számít hallatlan luxusnak), üzemmódválasztó, napfénytető, valamint széles körű biztonsági arzenál teszi értékesebbé az autót. Az Európában szokásos, elektronikus vezetőtámogató rendszerek hiányoznak, van viszont fedélzeti internet, vezeték nélküli szoftverfrissítés és tíz helyi nyelvet támogató multimédiás egység.
Az utastér egyébként is rendkívül praktikus, tele van palacktartókkal (ezek egy része hűthető), ülés alatti fiókokkal, a műszerfal pedig kifejezetten elegáns, krómívekkel átkötve fut bele az ajtókba. A harmadik sori ülések a padlóba fektethetők, a második üléssor egy mozdulattal előre billenthető, hosszirányban eltolható, háttámlájának dőlésszöge változtatható.