A kilencvenes évek derekán valami furcsa dolog történt a Chrysler döntéshozói szintjén. Valamiért teljesen zöld lámpát adtak egy olyan autónak, ami még a színes, ma már bohémnak ható kilencvenes években is kilógott a sorból. Csak annyi volt a megkötés a tervezők felé, hogy csináljanak valamit, amiben az amerikai hot-rod építés hagyományai, és a modern, futurisztikus megoldások találkoznak.

Így született 1997-ben a Chrysler/Plymouth Prowler, amihez hasonlóval azóta se próbálkozott senki. Ihletet az 1930-as évek elején futó Fordok adták, a dizájnban pedig radikális, új elemek jelentek meg. Az első futómű, és így a kerekek is külön sárvédő alá kerültek, a motorborítástól elkülönítve, akárcsak a XX. század elején. 

Minden bátornak mondható próbálkozás fényévekkel volt mögötte, de mégis alig gyártottak belőle 11 ezer darabot. A tervekre rábólintó fődizájner, Tom Gale később már azt nyilatkozta, hogy nem is a nagy darabszámú gyártás volt a cél, a Prowler inkább kísérleti jármű volt a mérnökök számára. Ezen próbálták ki a karosszériákban alkalmazható új alumíniumötvözeteket, elemeket. 

Extrém formájához méltó motort kapott ez a Chrysler Prowler 1

Ez tényleg jól látható az egyedi formán, hiszen ezt a kialakítást megfelelően merevíteni, oszlopok, tető nélkül komoly kihívást jelenthetett. Ugyanakkor az alkatrészek 40 százalékát egyéb Chrysler termékek adták, ami azt sugallja, hogy azért szerettek volna némi profitot termelni.

Az igazi elrettentő erőt a motor adta. Egyszerűen érthetetlen, hogy a hot-rod világot idéző gép miért nem kapott V8-as motort? Egész modellciklusa alatt csak V6-os motorokkal és automata váltóval árulták. Igaz, ezek a 3,5 literes hathengeresek ugyanúgy tudtak 215-250 lóerőt kiviteltől függően, mint a korabeli Chrysler Magnum nyolchengeresek. 

Extrém formájához méltó motort kapott ez a Chrysler Prowler 2

Mégis egy hot-rodba V8 kell. Ezt bizonyítja a nemrég aukcióra kínált darab, amibe belepasszíroztak egy 6,1 literes V8-as HEMI blokkot. A 425 lóerős motorral már mély basszussal gurgulázik a kocsi, nem beszélve az erőtöbblet adta dinamikáról. 

Extrém formájához méltó motort kapott ez a Chrysler Prowler 3

Ezzel a kiegészítéssel nem csoda, hogy már el is kelt a gép, valaki 13 millió forintnyi dollárt adott érte.

Extrém formájához méltó motort kapott ez a Chrysler Prowler 4