Amint arról korábban beszámoltunk, a Lotus teljes egészében lecseréli modellpalettáját. A tisztán elektromos Evija jelenti a cég jövőjét, de azokat sem hagyja cserben a márka, akik a belső égésű erőforrásokban hisznek.
A vadonatúj architektúrára épülő, minden eddiginél szélesebb nyomtávú Emira (4412 x 1895 x 1225 mm; tengelytáv 2575 mm) a 2022 nyarára tervezett bevezetéskor a jól bevált kompresszor Toyota 3.5 V6 blokkal kerül forgalomba. A blokk itt 405 lóerős lesz, legnagyobb forgatónyomatéka kézi váltóval 420, automatával 430 Nm, álló helyzetből 4,3 (automata: 4,2) mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 290 km/óra.
Később 2,0 literes, soros négyhengeres AMG blokkot is kap majd a modell, de az alább közzétett videóban a hathengeres motorral kergeti Gavan Kershaw termékfejlesztési igazgató a kocsi prototípusát a hetheli tesztpályán.
Közben elmeséli, hogy a 3,5 literes, kompresszoros V6-os motor már 1500/perc fordulatszámtól brutálisan nekiindul, hogy kanyarban minimális az oldaldőlés, érezhető, hogy mélyen van az Emira tömegközéppontja, az autó rendkívül kezesen vezethető bármelyik üzemmódban. Az alap a túra, aztán jön a sport, ahol módosítottak a gázreakciókon, majd a verseny, amelynél az ESP már nagyon elnézően viselkedik. Az utolsó fokozatban teljesen kikapcsolható minden elektronikus segédrendszer, kivéve az ABS-t, mert az mindvégig dolgozik.