Az amerikaiak mindig is profik voltak a hangzatos terméknevek kitalálásában. Itt van például a Ford F-150 részben vagy teljesen elektromos variánsainak Pro Power Onboard funkciója, ami annyit tesz, hogy az autókat kétirányú töltőrendszerrel szerelik fel, azaz nem csak felvenni, de leadni is képesek elektromos energiát.

Ezzel a platóssal áramot is szállíthatsz 1

A rendszer ennek során kíméletesen süti ki az akkumulátort: az akkumulátoros elektromos F-150 Lightning esetében 9,6 kW, az F-150 PowerBoost Hybrid pickupnál 7,2 kW a töltési teljesítmény. Így a töltendő modelltől függően óránként legfeljebb 32 kilométerre elegendő áramot passzolhatunk át egy bajba jutott villanyautósnak, ami nem sok, de talán jobb, mintha el kellene vontatnunk a legközelebbi töltőpontig. Mindenesetre így megvan a választás lehetősége, és később nyilván növelni fogják a töltési sebességet.

Ezzel a platóssal áramot is szállíthatsz 11

A Ford E-Transit 16 kilométerre elegendő, a Ford Mustang Mach-E kétszer ennyi áramot tud felvenni óránként

Ugyanerre a teljesítményre képes az autók „fedélzeti generátora”, amelyről kézi szerszámokat, tartozékokat vagy akár háztartási gépeket működtethetünk. Az F-150 Lightning majd csak 2022 tavaszán kapja meg ezt a funkciót, amely azonban a nagy kapacitású akkumulátornak köszönhetően ennél sokkal többre is képes: három napon át biztosíthatjuk vele egy átlagos háztartás teljes elektromos energia igényét.

Alább két nyúlfarknyi és egy hosszabb videón mutatjuk be a rendszer működését. A filmek indításához kattints a képekre.

a videó a hirdetés után indul

a videó a hirdetés után indul

a videó a hirdetés után indul