A Porsche 911-ből sokféle változat készül. Mindegyik fantasztikus önmagában, mégis nagyon különbözőek, hiszen a vevők is eltérők, más-más igényekkel. Van, amelyik a kisebb súlyra helyezi a hangsúlyt, megint másik a brutális erőre fókuszál. A CarWow csapata most három különösen izgalmas változatot állított egymás mellé, hogy kiderüljön, melyik gyorsul jobban. Lesz meglepetés?

Két autó, a Turbo S és a GT3 a legújabb 992-es szériából való, míg a GT2 RS a 991-es generációt képviseli. Egyelőre nincs újabb GT2 RS, de erőben így sincs hiány, sőt ez a trió legerősebb tagja, hiszen 3,8 literes, dupla turbós motorja 700 lóerős, maximális nyomatéka 750 Nm.

Ehhez képest a GT3 már egy másik szint, hiszen 4,0 literes szívó motorja, „csak” 510 lóerőt, illetve 470 Nm-t küld harcba, amivel a trió leggyengébb tagja. Igaz ugyanakkor, hogy a legkönnyebb, hiszen csupán 1435 kilót nyom, szemben a GT2 1470, illetve a Turbo S 1640 kilójával szemben.

A Turbo S motorja is 3,8 literes, de ebben a konfigurációban megelégedtek 641 lóerővel, amely mellé 800 Nm nyomaték társul. Van viszont egy óriási előnye…

Egyértelmű, hogy gyorsulási versenyben a GT modellek nem kelhetnek versenyre a Turbóval, hiszen utóbbi négykerék-hajtású, míg ellenfelei csak a hátsó kerekeken át igyekeznek erejüket az útra juttatni. A GT2 RS-nek hosszabb távon talán lenne esélye, de a rajtnál annyit veszít, hogy nincs visszaút. Lehet, hogy hagyományos kanyarokkal tűzdelt versenypályán fordulna a kocka?

A Vezess is próbálta a 911 Turbo S-t. Olvasd el véleményünket az autóról: