Legkésőbb 2050-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegessé kíván válni a Volkswagen, köztes célként pedig 2030-ig 40 százalékkal tervezi csökkenteni a 2018-as értékhez képest az egy járműre jutó szén-dioxid-kibocsátását Európában. Így egy átlagos Volkswagen körülbelül 17 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát majd ki. Ekkorra az európai Volkswagen-eladások legalább 70 százalékát már tisztán elektromos hajtású modellek teszik majd ki, ami több mint egymillió járműnek felel meg.

Az autók elektromossá alakításán túl a Volkswagen támogatja a megújuló forrásokból származó energia elterjedését is. 2025-ig mintegy 40 millió euróval (14,7 milliárd forint) segíti az európai szél- és napenergiaparkok nagyszabású bővítését.

A portfólió eddigi legnagyobb projektjéről most az észak-svédországi Skellefteåban működő wpd Onshore Aldermyrberget AB szélerőmű-specialistával állapodott meg a Volkswagen. Az autógyártó részesedése a szélerőműparkban nagyjából 100 GWh villamos energiát állít majd elő, ami 27 ezer háztartás egyévi szükségletének felel meg. Nem véletlen a svéd beruházás, hiszen elsősorban ott fektet a cég megújuló forrásból származó energiákba, ahol az elektromos Volkswagenek különösen népszerűek a vásárlók körében.

A svédországi szélerőműpark mellett 2022 elején egy új napelemes rendszer is a hálózatra kapcsolódhat. Az RWE energiakonszernnel közös program mintegy 420 ezer napelemmoduljával Németország legnagyobb független napelemes projektje. 2025-ig további mintegy 20 zöldáram-projekt következik, többek között Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Finnországban. A projektek a tervek szerint összesen mintegy 7 terawattóra további zöld villamos energiát állítanak majd elő, ami több mint 300 szélturbina kapacitásának felel meg és mintegy 600 ezer háztartás éves igényét fedezhetné. A zöld áramot azután a Volkswagen ügyfelei autóikba tölthetik.