Az Iveco-Heuliez tisztán elektromos városi autóbuszok jelenleg háromféle (9,5; 12 és 18 m) hosszúságban készülnek.  Az E-Way típuscsalád idén év végén fontos frissítést kapott, amely várhatóan az üzemeltetők tetszését is el fogja nyerni. Az Iveco ugyanis bejelentette, hogy e-buszait ezentúl új, nagy energiasűrűségű  NMC (lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid) akkumulátorokkal szereli, amelyek 20 százalékkal több energia tárolását teszik lehetővé. 

Ez azt jelenti, hogy például ha a 12 méter hosszú E-Way-t a legnagyobb kapacitású, 460 kWh-os NMC-akkumulátorcsomaggal látják el, akkor az autóbusz egy feltöltéssel 300 kilométert is meg tud tenni. Ha pedig egy üzemeltetőnek inkább az autóbusz befogadóképességének növelése jelent prioritást, akkor az új akkumulátorokkal legalább 5 fővel növelhető a jármű kapacitása, igaz, a kisebb hatótáv mellett. A franciaországi Rorthais-ban készülő E-Way elektromos buszokból eddig közel ezer példányt gyártottak le, amelyek hét európai országban szállítanak utasokat. 

Az Iveco 2019-ben egy rendhagyó teszttel hívta fel a figyelmet az E-Way-re. A 12 méteres változatot ugyanis elvitték a vállalat Németországban található, ulmi tesztpályájára, ahol megnézték, mennyit lehet vele menni egy feltöltéssel. Bár ez még az előző generációs, ZEN 35 típusú akkumulátorokkal történt, a járművel 527 kilométert sikerült megtenni egy feltöltéssel. A 350 kWh összkapacitású akkumulátorcsomaggal szerelt autóbusz a teszt ideje alatt 46,6 kilométer/órás átlagsebességgel haladt, fűtés és klíma használata nélkül. Az energiatároló pakkot nagyjából 12 óra alatt sikerült lemeríteni a tesztcsapatnak. 

Idén pedig sikerült még ennél is többet kihozni belőle az alsó-szászországi tartományban, Németországban. Júliusban, utasok nélkül elvégzett teszten az E-Way 543 kilométert tett meg egyetlenegy feltöltéssel két nap alatt, ennek során az igazolt energiafelhasználása mindössze 0,61 kWh volt kilométerenként. Holott ezt valamivel kisebb, 335 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal szerelték. Várhatóan az Iveco az új NMC-akkumulátorokkal is végezni fog hasonló tesztet, így könnyen lehet, hogy sikerül javítaniuk a saját rekordjukon. Tény azonban, hogy ezek a tesztek nem a valós utasforgalmi eredményeket tükrözik, így jelenleg az E-Way modelleknél a 300 kilométeres maximális hatótávval lehet számolni normál városi üzemeltetés esetén.