Az elektromobilitás terjedése egyre inkább az autógyártók vállát nyomja, ami már a közeljövőben is drasztikus lépéseket eredményezhet. Érik egy ilyen döntés a Hyundainál is: dél-koreai lapértesülésekre hivatkozva ugyanis arról ír a Motor1.com, a márka karácsony előtt eldöntötte, hogy bezárja a belső égésű motorok fejlesztésével foglalkozó részlegét.

A Szöultól délre fekvő Namyang Kutatóintézet bezárásával az eddig ott foglalkoztatottakat átcsoportosíthatja a Hyundai az elektromos hajtással foglalkozó részlegre, és külön akkumulátorfejlesztési osztályt hozott létre. A Business Koreán kívül a Korea Economic Daily szintén cikkezett a lépésről, és meg nem nevezett iparági forrásokra hivatkozva hozzátette, hogy egy állítólagos e-mailben Chung Kook Park, a Hyundai újonnan kinevezett kutatás-fejlesztési vezetője azt írta:

Nagy eredményeket ért el a saját motorrészlegünk, de változtatnunk kell a rendszeren, hogy jövőbeli innovációt hozhassunk létre a múlt nagy értékei alapján.

A fejlemények egybevágnak a márka felső vezetésében történt közelmúltbéli változásokkal: Albert Biermann, a kutatás-fejlesztési részleg eddigi vezetője bejelentette visszavonulását, míg Peter Schreyer dizájnfőnök új pozícióba kerül a vállalaton belül. Úgy tudni, mintegy 200 változás történt a Hyundainál, ezek egyharmada érinti a kutatás-fejlesztést.

Hivatalos bejelentést egyelőre nem tett a Hyundai a pletykákban belengetett változásokkal kapcsolatban, és a Motor1.com megkeresésére sem reagáltak.