Úgy tűnik, megállíthatatlanul közeleg az az időszak, amikor a belső égésű motorral szerelt autók kisebbségbe kerülnek a megújuló energiaforrással működő négykerekűek mellett. Néhány országban látva, illetve felgyorsítva ezt a folyamatot különféle szabályokkal, törvényekkel állnak elő a döntéshozók.

Franciaországban például márciusban lép életbe egy olyan szabályozás, mely kötelezi az összes, az országban hirdető autómárkát, hogy reklámjaikban – szerepeljen akár tévében, rádióban, a nyomtatott sajtóban vagy az interneten – fel kell hívniuk a figyelmet a kevésbé szennyező alternatívákra.

A hirdetőknek három lehetőségük lesz: vagy az autómegosztásra kell felhívniuk a figyelmet, vagy a napi szintű tömegközlekedésre, mellyel kiváltható pl. az ingázás, de javasolhatják a kerékpározást és a sétát is rövid utakhoz. Emellett mindenhol meg kell jeleníteni a #SeDeplacerMoinsPolluer hashtaget, mely nagyjából annyit tesz, hogy közlekedj kevesebb károsanyag-kibocsátással.

A hirdetési szabályok 2028-ban tovább szigorodnak: akkor már teljesen betiltják az olyan reklámokat, melyeknek főszereplőinek CO2-kibocsátása meghaladja a kilométerenkénti 123 grammot.