Kompakt ferdehátú modellel erősítené portfólióját a Tesla: erről még másfél évvel ezelőtt adott ki közleményt a gyártó, ám azóta semmilyen részletről nincsenek hírek. A Model C (mint kompakt) és a Model 2 (mert kisebb, mint a Model 3) egyaránt felmerült, mint lehetséges név, a piacra lépés idejét 2023-ra teszik, a várható árat pedig 25 ezer dollárra lőtte be Elon Musk.

Ami a formatervet illeti, az egyetlen támpont egy 2020-ban közzétett gyári vázlat. Egyáltalán nem biztos azonban, hogy az autó így fog kinézni, mivel a Tesla nyilvános formatervezési pályázatot hirdetett – a modellt egyébként elsődlegesen a kínai piacra szánják, de biztos, hogy világszerte hatalmas volna iránta az érdeklődés.

Aki forradalmian újszerű idomokra számít, lehet, hogy csalódni fog: a Tesla szabadidőjárművei sokkal inkább púpos ferdehátúak, mintsem klasszikus terepjárók, így az új kompakt modell jó eséllyel követi majd az általuk kijelölt irányt.

Már ezen a ponton is bizonyosnak látszik, hogy a rendkívül kedvező, átszámítva mintegy 7,5 millió forintos alapárért meglehetősen spártai autót fognak kapni a vevők: sem az ökörszarv kormányra, sem extra nagy kapacitású akkumulátorokra nem számíthatnak, ahogy az összkerékhajtás is minden bizonnyal feláras lesz. Ezzel együtt legalább 400 kilométeres hatótávolsággal, tágas utastérrel és hatalmas csomagtartóval számolhatnak a vevők.

Az újoncot Kínában fogják gyártani, de felmerült a berlini Gigafactory is, mint másodlagos gyártási helyszín. Ha így lesz, Európában is rendkívül versenyképes árra számíthatunk: Kínában ugyanis a legtöbb versenytársánál olcsóbb lesz a kis Tesla.