A Renault Austral szabadidőjármű álcázott prototípusáról közölt fényképeket a gyár, némi információval megtámogatva azokat.
Ami a dizájnt illeti, egyértelmű a kapcsolat az Austral és az új, tisztán elektromos Renault Mégane között. A keskeny első és hátsó lámpatestek, a gömbölyű orr, a hatalmas embléma mind a közelmúltban bemutatott alsó-középkategóriás villanyautót idézik, de az oldalablakok alsó keretének a vonalvezetése is megegyezik a ferdehátúéval. Azonnal észrevehető különbséget csak az oldalajtók hagyományos kilincsei mutatnak – no meg a funkcionális hűtőrács megléte.
Ez utóbbi pedig már érdemi műszaki eltérésre utal. Míg ugyanis az új generációs Mégane első körben kizárólag villanymotorral lesz megvásárolható, az Austral nem kínál teljesen emissziómentes hajtásláncot. Kétféle mild hibriddel – egy 12 V-os 1.3-as benzinmotoros egységgel, valamint egy 48 V-os 1,2-essel –, továbbá egy új generációs E-Tech full hibriddel lesz elérhető. Ez utóbbi akár 105 g/km CO2-kibocsátásra lesz képes, ami egy szabadidőjárműnél lenyűgözően kedvező. Az egyetlen további részlet, amit közöltek, az az, hogy a motorkínálat legerősebb tagja 200 lóerős lesz, azt azonban nem árulták el, hogy ez melyik lesz a három közül.
Az Austral fejlesztése egyébként a végső szakaszába lépett. Már javában folynak a közúton és tesztpályákon végzett próbák, amelyek során száz prototípus összesen kétmillió kilométert tesz majd meg.