A bitang turbómotorral hajtott, praktikus hasáb formájú Volvókra sokan emlékeznek, de a 2000-ben megjelent V70-es legsportosabb változata valamilyen oknál fogva nem örvend ekkora népszerűségnek. Pedig a V70 R igencsak remek autó, melyen csak a szakértők szúrják ki a gyanús jeleket, hogy itt valami többről van szó egy öthengeres dízelnél. A 2521 köbcentis, 5 hengeres turbómotor kerek 300 lóerőt teljesít és mellé 400 Nm nyomatéka akad. Haldex összkerékhajtás és Brembo fékek jártak még a csomaghoz. A sportos puttonyos gyári verziója 6 másodperc körül gyorsította 100-ra az egész családot.

Az öthengeres Volvo-hang megunhatatlan, főleg 566 lóerővel 1

A turbós blokk pedig remek alap a további teljesítménynövelésre, amit meg is tettek a videón látható darabnál. A költségek nem ismertek, de az autó árát valószínűleg ráköltötték a projektre, hiszen mindent kicseréltek a motorban, ami kicserélhető. Új kovácsolt dugattyúk kerültek bele, a vezérlés, a szelepek, az üzemanyagrendszer sem maradt gyári, ahogy a kipufogóleömlők, és a szívósor is cserére került. Az átalakítás sztárja a Borg Warner EFR 7670b T3-as turbója, ami 2,2-2,4 bar nyomáson szállítja a levegőt a motornak. 

Így a végeredmény 566 lóerő és 651 Nm nyomaték, valamint igazi nyers, öthengeres zenekari előadás.