A cég európai kínálatában a ZEV (Zero-Emission Vehicle) aránya akár az 50 százalékot is meghaladhatja 2030-ra. Addig a Toyota és a Lexus globálisan 30 új akkumulátoros elektromos modellt mutat be, ezzel párhuzamosan pedig további hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek is megjelennek a kínálatában – adta hírül a japán autógyártó.
A Lexus most is szinte kizárólag fullhibrid autókat ad el a kontinensen, de már elérhető első villanyautójuk is az UX 300e, amelyet hamarosan egy újabb követ, az RZ 450e. A tervek szerint 10 év múlva már az amerikai és a kínai piacra is csak elektromos autókat küldenek. A közlemény szerint a vállalat nemcsak az elektromos autózásban, hanem a hidrogéngazdaságban is vezető szerepre tör, ezért üzemanyagcellás modulok gyártásába kezd Belgiumban. A számításaik alapján az évtized második felére 50 százalékkal csökken az akkumulátorok járművenkénti költsége, így megfizethetőbbek lesznek az akkumulátoros elektromos járművek.
A Toyota 2030-ban világszerte 3,5 millió akkumulátoros autó – közöttük 1 millió Lexus – értékesítésével számol.
A japán autógyártó nemrégiben jelentett be 11,5 milliárd eurós akkumulátor-befektetési stratégiáját, amelynek keretében megkezdődött a világ első bipoláris NiMh akkumulátorának kereskedelmi gyártása, amely amellett, hogy kevésbé értékes ásványi anyagokat használ, olcsóbb, és kétszer akkora a kimeneti energiasűrűsége, mint egy hagyományos NiMh akkumulátornak. A Li-Ion akkumulátorokhoz hasonló technológiák alkalmazásával, valamint a járművek energiafogyasztási hatékonyságának növekedésével a Toyota arra számít, hogy a 2020-as évek második felében 50 százalékkal csökken az akkumulátorok járművenkénti költsége, anélkül, hogy a hatótávolság csökkenne.
A Toyota ígérete szerint az új akkumulátorral megfizethetőbbé és hozzáférhetőbbé válnak az akkumulátoros elektromos járművek.