A minap beszámoltunk róla, hogy a Mercedes állítólag arra kérte a botrányos 2021-es Forma-1-es szezonzáró után a Nemzetközi Automobil Szövetséget, hogy „hallgatásukért” cserébe rúgják ki Michael Masi versenyigazgatót és Nikolas Tombazist, az FIA formaautós szakosztályának technikai főfelelősét állásukból.

Habár a vádakat a konstruktőri bajnokok tagadták, az FIA frissen közzétett januári, szervezeti felépítést bemutató diagramjáról hiányzik a két illető neve. Ez utalhat arra, hogy – akár a Mercedes közbenjárásának köszönhetően, akár anélkül – elbocsátották őket.

F1: Sikeresnek tűnik a Mercedes mesterterve 2

 

Összehasonlításképpen megtekinthető az eggyel korábbi, októberi verzió ugyanerről a dokumentumról, ahol még mindkét szakember neve szerepel. Az FIA egyébként semmilyen módon nem kommentálta a híreszteléseket, így még nem tudni, hogy alkalmazásukban áll-e Masi és Tombazis.

F1: Sikeresnek tűnik a Mercedes mesterterve 3

Időközben elindult az a folyamat is, melynek eredményéhez kötik sokan Lewis Hamilton indulását a 2022-es Forma-1-es szezonban. Beszámolók szerint a szövetség január 10-én elkezdte kivizsgálni az Abu-dzabi Nagydíj utolsó körében történteket. Ígéretük szerint alapos, objektív és átlátható módon szeretnék kielemezni a helyzetet, felkutatva a hibákat, melyek igencsak megosztották a Forma-1-es közösséget.

Az olasz Sky szerint a vizsgálatot az új FIA-elnök, Mohammed ben Szulajem elsődleges fontosságúvá nyilvánította, a folyamatot pedig közelről figyeli. Eredményekre a nagyközönség a Motorsport Világtanács (WMSC) február 3-ai ülése után számíthatunk, a terv az, hogy eddig az időpontig lezárják a vizsgálatot.