Ennek a különleges orosz katonai járműnek nem oktatási célból volt két kormánya. A speciális UAZ-469 DIM egy indukciós aknakereső gépkocsiként szolgálta többek között a magyar honvédséget is. A jármű elején elhelyezett szerkezet azonosította a rejtett robbanószerkezeteket, többek között páncéltörő és jármű elleni aknák, fémházas robbanószerek felderítésére használták.

Területileg aszfaltozott, betonozott szakaszok: járdák, autópályák, autóutak, parkolók, repülőgépek kifutópályájának megtisztítására használták. Az érzékelő keresési mélysége 25 centiméter, szélessége 2,2 méter, max. keresési sebesség 10 km/óra, de egy ilyen járművel nyilván senki sem akart figyelmetlenül száguldani munka közben.

Ennek az UAZ-nak nem azért van két kormánya, mint elsőre gondolnád 1

Fotó: yandex.ru

A két volán szerepe pedig már a felépítésből sejthető. A normál kormányzás mellett az elöl található szerkezet helyzetét is lehetett befolyásolni bizonyos kereteken belül, ez volt a második kezelőszemély feladata. 

Ennek az UAZ-nak nem azért van két kormánya, mint elsőre gondolnád 2

Fotó: yandex.ru

Ennek a konstrukciónak csak a felderítés volt a feladata, vagyis hatástalanításra, megsemmisítésre maga a szerkezet nem volt alkalmas. Erre szolgálnak a lánctalpas járműre épített eszközök (aknataposók), amelyekből itthon a KMT-5M és a KMT-6 típusú aknataposó (aknakifordító ekével) volt rendszeresítve.

Ennek az UAZ-nak nem azért van két kormánya, mint elsőre gondolnád 3