Tian Yu, az AutoFlight alapítója 1999-ben elektromos modellrepülőkkel kezdte a szakmát. Az évek alatt legyártott vagy tízmillió járművet, és ennek során az elektromos repülés szakértőjévé vált, olyannyira, hogy ma vendégoktató a stanfordi egyetemen. Tian több mint 300 szabadalmat jegyeztetett be, és ezeket nyilván hasznosította is az AutoFlight függőleges fel- és leszállásra képes, elektromos robotrepülőgépének fejlesztése során.
A cég globális terjeszkedésében most eljutott Európába is. Megszerezte magának az Airbus egy volt vezetőjét, a negyed évszázados szakmai múlttal rendelkező Mark Robert Henninget, aki az AutoFlight Europe igazgatójaként felel azért, hogy 2025-re készen álljanak az ügyfelek légi szállítására. A németországi Augsburgban működő kutatási-fejlesztési központ elsődleges feladata, hogy ezt a Prosperity I nevű típust végigvigye az idén induló tanúsítási folyamaton.
A függőleges fel- és leszállásra képes Prosperity I a cég első utasszállító modellje. Korábban önállóan repülő, autonóm áruszállító drónokat fejlesztettek, az utasszállító típust azonban pilóta vezeti majd. A modell mintegy 250 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, legnagyobb utazósebessége 200 km/óra. A hasznos terhelhetőség 1,5 tonna, a szállítható utasok száma négy.
Az AutoFlight európai térnyerését segíti, hogy 2021-ben egy berlini technológiai vállalat 100 millió dolláros befektetéssel tulajdonrészt szerzett a vállalatban.