Ugyan a népszerű használtautó-modellek akár 15 százalékkal is drágultak 2021-ben, mégsem esett vissza a kereslet a másodkézből származó gépkocsik iránt. Sőt, korábban soha annyi átírást nem regisztráltak Magyarországon, mint tavaly.
Januártól december végéig összesen 818 557 autó cserélt gazdát országhatáron belül, amely 3,4 százalékkal múlja felül a 2020-as eredményt, és 1,3 százalékkal a korábbi rekordnak számító 2019-es esztendőt.
A piaci várakozások alapján az árak tovább emelkedhetnek 2022-ben, hiszen az újautó-piac az előzetes prognózisok szerint legkorábban 2022 második felében, pesszimista vélekedések szerint 2024-re állhat helyre. Így várhatóan még nagyobb lesz az érdeklődés a használt modellek, különösképp a fiatal, minőségi példányok iránt. Ráadásul az újautó-hiány miatt a használt autós kínálat is lassan frissül, így az utánpótlás nehezen biztosítható, mert a hosszúra nyúló kiszállítási idők miatt a flottavásárlók, flottaüzemeltetők is megtartották autóikat, elnyújtva a használatot.
A használtautó-piacon 2021-ben legtöbben alsó-közép-, kisautó- vagy felső-középkategóriájú modelleket vásároltak, de népszerűek voltak az SUV modellek is. A legkeresettebb márkának az Opel (95 941 autó), a Volkswagen (82 262) és a Suzuki (73 057) számított. A prémiummárkák közül az Audi, a BMW és a Mercedes is a legjobb tízben végzett.
A típusok rangsorát az Opel Astra nyerte a Suzuki Swift és a Ford Focus előtt. Érdekesség, hogy a legjobb tízbe három Volkswagen, a Golf, a Passat és a Polo is befutott. Természetesen a használtautó-piacon is népszerűnek számított a Skoda Octavia, amely az egész éves összesítésben a nyolcadik helyet szerezte meg.
A legtöbben Budapesten és Pest megyében, a legkevesebben Nógrád megyében és Tolna megyében vásároltak használtan autót. Az átírt gépkocsik 75 százaléka tíz évnél idősebb volt, az előzetes becslések alapján a hazai autóállomány 14,7 éves átlagéletkora tovább romlott.