Globálisan és Magyarországon is jelentős növekedéssel zárta a tavalyi évet a BMW – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat évindító sajtótájékoztatóján csütörtökön.

A BMW márka 2020-hoz képest világszerte 9,1%-kal több, 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek, a MINI-vel és a Rolls-Royce-szal kiegészülve összesen 2 521 525 darab kocsit értékesítettek.

Magyarországon a BMW 4063 db új autót helyezett forgalomba tavaly, ami 2020-hoz képest 16%-os növekedést és rekordszámú eladást jelent. Mint a cégvezető elmondta, MINI modellekből 457 db-ot (+25% 2020-hoz képest) adtak át ügyfeleiknek. A BMW Motorrad 2020-hoz hasonlóan, tavaly is új értékesítési rekordot ért el. A 659 darab (+3,9% 2020-hoz képest) megrendelt kétkerekű az összesített motorkerékpár-eladási rangsor második helyére repítette a márkát.

Rekordot döntött a BMW itthon 1

A szakember szerint a BMW magyarországi sikerei és az eladások növekedése mögött elsősorban a vállalat modelloffenzívája és a stabil márkakereskedői háttér áll.

Az eladásnövekedést az is serkentette, hogy a hazai értékesítésben elsősorban a nagy értékű, jól felszerelt modellek dominálnak, így a gyárnak is érdeke, hogy úgy ossza el a rendelkezésre álló chipeket a gyárak között, hogy a magyar piacot kiszolgálja a nagyobb nyereségért, szemben az olyan országokkal, ahol az olcsóbb modellekre, például az F40-es 1-esre van inkább igény.

Hazánkban a legnagyobb darabszámban értékesített BMW-modell az X5-ös volt, amelyből 605 darabot szállítottak ki az ügyfeleknek, megelőzve 3-as sorozatot, amely 563 darabbal a második helyre szorult. Mögöttük a BMW 5-ös (426 db), az X6-os (384 db), az X3-as (373 db) sorakoznak.

Rekordot döntött a BMW itthon 9

Idén érkezik az új BMW 2-es. Nincs belőle kézi váltós, csak nyolcfokozatú automatikus váltóval kérhető

A hazai értékesítési sikerhez a szakemberek beszámolója szerint az is hozzájárult, hogy a kereskedők az ügyfeleket meggyőzve átkonfigurálták a megrendelt autókat, kihagyva számos, a chiphiány miatt nehezebben elérhető extrát az adott modellből, így rövidítve a gyártási időt.

A sajtótájékoztatón kiderült, hogy a hazai prémiumszegmensben továbbra is a BMW ügyfelei közül választják a legtöbben az összkerékhajtású modellváltozatokat: tavaly az értékesített autók 69%-át xDrive hajtással rendelték meg.

A BMW M modellekből 220 darabot adtak el, ami 79%-os növekedést jelent, a sikerek mögött elsősorban az új BMW M3 és M4, illetve az X5M és X6M modellek álltak.

Bár a plug-in hibrid BMW-k értékesítése 2%-kal csökkent tavaly 2020-hoz képest, a tisztán elektromos hajtású modellek ezt ellensúlyozták 30%-os növekedésükkel. Az összesen 535 db értékesített plug-in hibrid autó 29%-át a BMW X5 45e adta. A tisztán elektromos szegmens abszolút győztese a MINI Cooper SE lett, amelyből 126 db-ot értékesítettek A BMW iX3 (90 db) és a BMW iX (28 db) mellett továbbra is az immár 8 éve bemutatott BMW i3 a legnépszerűbb (96 db).

Rekordot döntött a BMW itthon 10

A BMW i4 ára versenyképes a 4-es sorozat hasonló teljesítményű benzines változataival

2022-ben olyan újdonságokra lehet számítani a BMW-től a hazai piacon, mint az új 2-es kupé és jön az i4-es elektromos szedán. A Vezess már mindkettőt próbálta, olvasd el a cikkeinket az autókról:

Ezeken túlmenően 2022-ben lesz látható először az új 7-es sorozat, amelyből teljesen elektromos i7 variáns is érkezik. Készül a valaha volt legerősebb M-es BMW: a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt XM 750 lóerős teljesítményt és 1000 Nm nyomatékot szabadít a kerekeire. A BMW M1 óta az első önálló M modell szabadidő-autó lesz, nem pedig valamilyen sportautó.

2023-ra várható az 5-ös sorozat, a MINI Countryman elektromos hajtású változata, de akkor mutatkozik be a Spectre is, amely egy villanyhajtású Rolls-Royce.