A Volvo Trucks észak-amerikai leányvállalata két éve mutatta be a tisztán elektromos VNR Electric csőrős teherautót. A pandémia azonban némileg háttérbe szorította az elektromos teherautók beszerzését. A jelek szerint ezek kíván változtatni a svéd gyártó amerikai leányvállalata, amely komoly előrelépést valósított meg a VNR Electric-nél. Ez pedig a cég európai akkumulátortechnológiás nyerges vontatójára, az elektromos FH-ra is hatással lehet.
A Volvo Trucks nemrég bejelentette, hogy közel 85 százalékkal sikerült megnövelni az első generációs VNR Electric hatótávját. Ez azt jelenti, hogy a korábbi 240 kilométer helyett a csőrős villanyteherautó immáron legalább 440 kilométert tud megtenni egyetlen egy feltöltéssel. Mindez a megnövelt, 565 kWh kapacitású akkumulátorcsomagnak köszönhető, amely hat energiatároló egységből áll. A svéd gyártó változtatott a töltési lehetőségeken és mostantól akár 250 kW-os gyorstöltővel is tölthetik az üzemeltetők az akksiját. Ezzel a teljesítménnyel „mindössze” 90 perc alatt 80%-osra tölthető a VNR Electric akksicsomagja.
A VNR Electric egy 8-as osztályú (tehát 36-37 tonnás össztömegű) csőrős nyerges vontató, amely nappali fülkével rendelkezik, így a gyártónak úgy sikerült növelni a hatótávját, hogy két extra akkumulátort pakolt a fülke mögé, a nyereg előtti részre. A két energiatároló csomag egy-egy fekete védődobozban kapott helyet. A hat lítiumion akkumulátorral készülő VNR Electric 6×2-es, illetve 6×4-es hajtásképlettel készülhet. A jármű hajtáslánca változatlan: hajtásáról duál villanymotor gondoskodik, amely 455 lóerős teljesítményre és 5500 newtonméteres csúcsnyomaték leadására képes. Az egységhez kétsebességes I-Shift váltómű csatlakozik, amely sima gyorsulásokat tesz lehetővé.
A megnövelt hatótávolságú Volvo VNR Electric sorozatgyártása a második negyedévben rajtolhat el. A svéd gyártó azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra a legyártott teherautóinak legalább fele tisztán elektromos lesz. A Volvonak eddig a disztribúciós és kommunális feladatokra szánt modelljeiből (FL&FE), illetve nyerges vontatóként, valamint a teherautós változatban is kínált FM-ből, illetve az építőipari felhasználásra tervezett FMX-ből kínál elektromos hajtásút. Idén a kínálat pedig a távolsági és regionális áruszállításra szánt elektromos FH-val bővülhet.