Emlékeztek még 2015 decemberére, amikor a General Motors úgy döntött, hogy befejezi a Chevrolet-modellek értékesítését Európában? Egy ilyen esemény mindig szomorúan érinti az autókedvelőket, hiszen hiába nem az amerikai modelleket kínálták nálunk (kivéve a Camarót, azt lehetett itthon rendelni), akkor is kevesebb lett tőle a világ, legalábbis az európai része.

De még mielőtt kivonult volna a márka Magyarországról, az importőr még lehetőséget biztosított nekünk, hogy kipróbálhassuk a legendás Chevrolet Camarót.

Videót is készítettünk róla, amelyet a mai napig üveges tekintettel nézünk vissza:

 

A modell egy Camaro SS volt, 6,2 literes V8-as motorral szerelve, amelynek 432 lóereje és 569 Nm nyomatéka mind a hátsó kerekeket tekerte meg. Álló helyzetből 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/órára van limitálva. 1769 kilós önsúly és kézi váltóval 14,1 literes gyári átlagfogyasztás. Nem véletlenül mentünk reptérre fotózni, elbizakodottság a Camarót közúton hergelni. Amíg aktív az ESP, kis fenékriszálással túléled a padlógázt.

Egy hazai reptéren füstölték le a gumit Űrdongóról 2

A biztonsági elektronika két lépésben vonul háttérbe, a Competition mode-ban szabad kezet kapsz a faroláshoz, de ott van még a védőháló, ha nem adja ki. Mindenféle segédlettől mentesen az autó csak jószántából tűr meg és büntet, ha túl merészen adod a gázt. 2012-ben 14 millió forintért lehetett megrendelni itthon.