Akit nem rettent meg a Fiat Seicento szánalmas ütközésvédelme (utasvédelem 1,5 csillag, gyalogosvédelem 2 csillag), a Lengyelországban gyártott kisautóval gazdaságos, egyedi külsejű és életrevaló járgányra tehet szert. A Seicento az olcsón fenntartható autók közé tartozik, csak ne várj tőle extra dolgokat, a helyén kell kezelni. Például egy ékszerrablás után nem éppen megfelelő menekülőautó, bár inkább rablásban egyáltalán ne gondolkozz, mert annak csak rossz vége lehet és a törvény is keményen bünteti.
Számos eladó példány található itthon, ezek közül pedig nemrég szembe jött egy igazán kiemelkedő, legalábbis ami a hirdetés szövegét illeti.
A hirdetés pedig így szól
Eladóvá vált a két éve vásárolt, a Debreceni Halálos Iramban 13. rész forgatásán használt híres sárga Fiat Seicento testvére. Ez már a normálisan kanyarodó 1.1 Sporting változat! A 2017-es évjáratú nyári gumiknak köszönhetően minden kanyart stabilan be tudsz venni! Nagyobbra illetve újabbra váltás miatt válnék meg tőle. Az autó friss 2 év műszakival rendelkezik. (2023.11.30.-ig.) A tulajdonomban lévő két év alatt cserélve lettek rajta: vezérlés, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő, akkumlátor, kuplung, kézifék bowden, féktárcsa betéttel együtt az egyik kerékcsapágy, féltengelycsukló. (Ezekre biztosan emlékszem, de biztos volt még más is.)
Fiat Seicento röviden
1998 első felében a Fiat Cinquecentót (magyarul 500) leváltotta a Seicento (600). A Seicento nem új fejlesztésű modell, az elődjére épül. Egyféle, háromajtós karosszériával gyártották a lengyelországi Tychy-ben. A Citymatic verzió egy kuplung nélküli kézi váltós Seicentót jelöl, ez az opció a 39 lóerős motorhoz volt választható. A Seicentóból volt villanyautó is, amelyben az akkumulátorok ellenére megmaradt négy ülőhely és a csomagtartó sem tűnt el egészen. Az Elettra hatótávolsága városban gyári adatok szerint 90 kilométer, utasterét olajkályha fűtötte. A Seicentóból A-csoportos raliautó is készült. Az 1,1 literes ralitörpét 108 lóerőre tuningolta a gyár, amit 7800-as fordulaton ért el.
Ezeken kívűl az önindító fel lett újítva, ennek köszönhetően hidegen, melegen, télen, nyáron pöcc-röff csak tankolni kell. A futóműve kopogását a benne lévő autós rádiónak köszönhetően hallani sem lehet. A két elektromos ablaknak illetve a sport üléseknek köszönhetően igazi luxusban érezheted magad. Az 1.1-es motor teszi a dolgát, jön-megy, nem eszi az olajat, a váltója rendeltetésszerűen működik, pont olyan mint egy 20 éves autó. Az ablakmosó folyadék tartálya a folyamatos TV-s szereplések miatt sajnos valahol megrepedt, így a beleöntött ablakmosó folyadék szép lassan elfolyik belőle.
A kasztni nem hibátlan, mivel a főszereplő, debreceni testvére helyett egyszer – kétszer beugrott kaszkadőrködni. (2020.03.04-én egy forgatáson kívüli kisebb koccanásnak volt a károsultja, – tehát itt hangsúlyoznám, hogy nem volt rommá törve, fénykép is van róla – az eredeti hátsó lökhárítója ekkor tört el, ezt tudom is hozzá adni.) A rozsdával 20 éves korára azért lassan meg kell küzdenie, de egyenlőre még nem panaszkodik. A bal oldalon lévő küszöb hátsó részénél jelentkezett TV-s szereplésre egy kis korrózió. Összességében nem hibátlan az autó, ennyi pénzért szerintem ne is várjon senki azt. Viszont ha egy robogó áráért szeretnél autót vásárolni, télen ha nem akarsz a buszmegállóban fagyoskodni, úgy gondolod, hogy a tanyára, határba kijárni vele tökéletes VAGY esetleg rabláson járna a fejed (ezt gyorsan verd ki a fejedből!) akkor tökéletes választás lehet! :) Az árat én már lealkudtam helyetted, neked már ezzel sem kell foglalkoznod, ugyan úgy ahogy a mosással és a kocsi takarítással sem, mivel az autó lemosva, korrektül kitakarítva kerül átadásra új tulajdonosának! Kérem ezek tudatában érdeklődj, köszönöm!