Jövőre új, könnyű teherbírású elektromos teherautó gyártása indulhat el Lengyelországban – adta hírül a lengyel kamionos szakportál, a 40ton.net. Az újdonság a lengyel Grupa Zasadához köthető, amely korábban a Jelcz teherautók és Autosan buszok forgalmazásával foglalkozott. A könnyű teherbírású áruszállítóról már közzé is tették az első információkat és képeket. Ezek alapján elmondható, hogy a lengyelek lényegében egy bevált recepthez nyúltak. Vagyis a főegységek egy olyan vezető járműgyártótól érkeznek, amely egyelőre nincs annyira jelen a lengyel, vagy a közép-európai piacon, a hajtásláncot viszont helyi cég fejleszti.
A jelek szerint az újdonság az Isuzu N-széria (eredetileg Elf) hatodik generációs változatának fülkéjét és alvázát használja, amely egyébként 2014 óta van a piacon. A Grupa Zasada két partnert vont be az új lengyel teherautó fejlesztésébe, így a felépítmény biztosan a Star 266-os teherautók modernizálásával ismertté vált helyi Autobox nevű cégtől fog érkezni. (A jármű orrán egyébként ennek a cégnek a logója látható.)
Várhatóan merev falú dobozos, illetve ponyvás felépítmények is rendelkezésre állnak majd az új lengyel teherautó esetében. A másik partner a varsói Ennovation Technology lesz, amely a jármű elektromos hajtásláncát fogja szállítani. Ezzel kapcsolatban jelenleg annyit lehet tudni, hogy várhatóan 245 lóerős villanymotorral fogják szerelni, az egy feltöltéssel megtehető hatótáv pedig 250 kilométer lesz az újdonság esetében.
Az új elektromos teherautóból kétféle – 3,5 és 4,25 tonna – össztömegű változat gördülhet le a gyártósorról. Ez azt jelenti, hogy a legkönnyebbet akár B-kategóriás jogosítvánnyal is lehet majd vezetni. Az újdonság legalább 1 tonnányi áru szállítására lesz alkalmas. A szériagyártásban készülő új e-teherautók értékesítését a Grupa Zasada fogja végezni Lengyelországban. A külföldi forgalmazás részletei még nem ismertek, de nincs kizárva, hogy idővel más uniós tagországokban is kapható lesz ez a könnyű teherbírású elektromos teherautó.