Alighogy a Hennessey bemutatta kőkemény Bronco-átiratát, a Ford maga is lerántotta a leplet egy hasonló mértékben megvadított, de egészen más receptúrát követő Broncóról. A Bronco Raptor nem csak nevében igazodik a Ford pickupok hagyományos sportos csúcsmodelljéhez: igazi terep-versenyautóról van szó, amely mindent alárendel az úttalan utakon való száguldozásnak.
Kezdetnek a futóművet alakították át. A cikk bevezetőjében említett módosítások (187 centiméterre növelt nyomtáv, 33 centis szabad magasság) mellett nagyobb és vastagabb féltengelyek, megerősített (lecserélt) rugótornyok, teljes masszív fenékburkolat, valamint tetőoszlop-merevítések gondoskodnak az ütés- és csavarodásállásról.
Külső kiegyenlítő tartályos, adaptív lengéscsillapítókat szereltek be, lecserélték a lengőkarokat, így a rugóút elöl 60, hátul 40 százalékkal nőtt (33 cm elöl, 35,5 cm hátul). A kerekek 17 colosak, a felszerelt 37 colos terepabroncsok nagyobbak, mint amit valaha bármilyen szériagyártású szabadidőjárműre szereltek Amerikában.
A 3,0 literes turbómotor és a 10 fokozatú automata sebességváltó speciális hangolást kapott, a teljesítmény „több mint 400 lóerő”. A kipufogó aktív szelepes kialakítású, a vezető négy fokozatban szabályozhatja a hangszínt, a csendestől a normálon át a sportosig; az utolsó, nyitott fokozat a Baja, utalásként arra a hosszú távú sivatagi versenyre, amelyen 1969-ben egy Ford Bronco győzött – ezt a dicsőséget a mai napig nem engedte el a Ford.
Értelemszerűen a választható üzemmódok között is szerepel egy Baja nevű, amely a turbólyuk minimalizálásával biztosít folyamatos teljesítményleadást, de a Ford a mindennapokra is gondolt, ezért van külön vontatási program (a Bronco Raptor 1560 helyett 2000 kilót tud vontatni), van egypedálos terep-üzemmód, és számos további beállítás.
A szénszálas elemekkel és egyedien megformált tetővel megvadított Bronco Raptor utastere bőségesen párnázott kagylóülésekkel, kormányról kapcsolható váltóval, valamint rengeteg narancssárga részlettel hirdeti, hogy nem átlagos autóról van szó.
A Ford márciustól vesz fel rendelést a Raptorra, de nem csak újakat: azok, akik eredetileg mezei Broncóra adtak le rendelést, és még várnak a sorukra, a különbözet megfizetésével upgrade-elhetik a megrendelést, és így mostantól Raptorért állhatnak sorba – de az eredeti helyen, így a vártnál jóval hamarabb megjelenhet a forgalomban a Ford őrült terepjárója.