2016-ban egy látványos, elektromos kupétanulmánnyal: az DS E-Tense-szel lépett rá a villamosítás felé vezető útra a DS. Most ismét egy ellenállhatatlan kétajtós koncepciójárművet mutatott be a márka, ám ha a részleteket megfigyeljük, hamar rájövünk, hogy valójában csak leporolták az eredetit. Azonos a sziluett, a részletmegoldások, a vonalvezetés.
Néhány fontos részlet azonban vadonatúj, és ezek miatt tulajdonképpen mégis izgalmas újdonságként tekinthetünk a tanulmányra.
Míg ugyanis a 2016-os kupéban egy darab 300 kW-os (408 LE) villanymotor dolgozott, itt mindkét tengelyre jutott egy ugyanebből az erőforrásból. Igaz, az első kerekeket hajtó egység teljesítményét visszavették 250 kW-ra, a hátsókét pedig felemelték 350-re, a végösszeg azonban így sem változik. A kombinált teljesítmény 816 lóerő, ami barátok közt is az autóipar legfelső rétegébe emeli fel a tanulmányt.
Még ijesztőbb a négy keréken eloszló, összesen 8000 Nm-nyi forgatónyomaték – a DS nem árulja el a becsült menetdinamikai adatokat, de biztosan nagyon dinamikusan gyorsítana az autó, ha megépítenék – annál is inkább, mert nemcsak a hajtáslánc-technológia építkezik a DS Forma-E szériában szerzett tapasztalataiból, hanem a szénszálas-alumínium kompozit monocoque vázszerkezet is.
A villanymotorok nemcsak hajtanak, de lassítanak is, és közben áramot termelnek, méghozzá nagyon hatékonyan: a rendszer ugyanakkora teljesítménnyel konvertálja a mozgási energiát elektromossá, mint fordítva. Ez egyben azt is jelenti, hogy a súrlódó üzemi féket csak vésztartaléknak használja az autó, a mindennapokban képes 100%-ban villanymotorjai segítségével megállni (az így elérhető lassulás pontos mértékét nem közölte a gyártó).
A másik újdonság a hűtőmaszk, illetve az annak helyén található kijelző, a közepén animált, háromdimenziós DS-logóval. A lámpatestek sem átlagosak, oldalanként 400-400 fénykibocsátó diódából állnak – az a két pici sötét lyuk pedig az orron, amit agyunk fényszóróként azonosít, az egy-egy kamerát rejt, amelyekkel környezetét képes felmérni az autó.
Végezetül az egy darab legyártott prototípus mellett az E-Tense Performance nem helyettesíthető token (NFT) technológiával védett, digitális formában is létezik. Ebből két darabot „gyártott” a DS, és ezeket árverésen fogják értékesíteni.