A Tesla által forradalmasított, ám egyelőre csak szűk körben alkalmazott megacasting eljárást (azaz a szokásosnál jóval nagyobb öntvények gyártását) készül bevezetni új generációs villanyautóinak gyártásánál a Volvo.
Első körben az XC90 utódjának hátsó padlóeleme készül majd ezzel a módszerrel, amely a gyártási folyamat és a logisztikai feladatok egyszerűsítése mellett a folyamatokkal járó környezeti terhelést is csökkenti. Járulékos előny, hogy az egy darabból kiöntött karosszériaelem jobb helykihasználást tesz lehetővé. Az így készülő karosszériaelemek ráadásul könnyebbek, ami csökkenti az energiafogyasztást, és ezáltal növeli a hatótávolságot.
Az öntvények elkészítéséhez szükséges gépről nyilván később részletesen is nyilatkozik majd a Volvo, egyelőre annyit árultak el, hogy ennek a technológiának a bevezetésére, a fényező- és összeszerelő üzemek modernizálására, az új akkumulátorbeépítő üzemre, valamint a logisztikai funkciók és a kiszolgálóterületek (öltözők, irodák, közösségi terek) felújítására összesen 10 milliárd svéd koronát, azaz 338 milliárd forintot fordít a cég az elkövetkező években.
A közelmúltban ennél is nagyobb összegű beruházásról: egy Svédországban létesítendő akkumulátorgyár alapításáról számolt be a Volvo.