Napjaink egyik legnépszerűbb és legsikeresebb futballistája nemrég töltötte be 37. életévét, és ezen jeles nap alkalmából felesége meglepte egy „aprósággal”. Georgina Rodriguez egy vadonatúj Cadillac Escalade-et vásárolt férjének, amelynek nem csak a portugál klasszis örült, de láthatóan gyermekeik is. El fognak benne férni, az tuti, hiszen egy 7 személyes, hatalmas SUV-ről beszélünk.

Ezt kapta szülinapjára Cristiano Ronaldo 1

Az Escalade ára 80 ezer dollárról indul, amely átszámítva jelenleg 25 millió forint. Elég azonban néhány extrát bepipálni a rendelésnél és már 100 ezer dollár fölé kúszik az árcédula.

Georgina közösségi oldalán is megosztotta az átadást:

A Cadillac Escalade 2020-ban újult meg és ötödik generációja fényűzőbb, mint valaha. A műszeregység például nem átlagos digitális kijelző: ívelt OLED-monitorcsokor feszül a vezető előtt. Erre még nem volt példa az autóiparban. A 4K televíziókénál kétszer sűrűbb pixelkiosztással virító megjelenítő három külön képernyőből áll: a műszeregység 14,2 colos, a központi érintőképernyő 16,9 colos, de a kormánytól balra is találunk egy érintőképernyőt, 7,2 colos méretben. Az OLED-technológiának köszönhetően árnyékoló nélkül is jó a leolvashatóság, ígérik a mérnökök.

Ezt kapta szülinapjára Cristiano Ronaldo 3

A kijelzőcsokor olyan funkciókat hoz, mint a feljavított valóságú navigációs rendszer, az alapáras 360°-os panorámakamera, a kilenc nézeti kép megjelenítésére képes utánfutó-manőverező kamera, vagy az éjjellátó berendezés.

Szintén újdonság az autóiparban az AKG által fejlesztett audiorendszer. A nemesacél rácsok mögött összesen 36 (!) darab hangszóró dolgozik; a mikrofonokkal kiegészített rendszer az első és hátsó utasok közötti kommunikációt is segíti, a navigációs rendszer utasításai pedig az üzenettel összecsengő távolságból és irányból szólalnak meg. Aki nem tart igényt a három erősítős, 28 csatornás szuperhifire, megmaradhat a szintén AKG által fejlesztett 19 hangszórós (plusz mélynyomó) alapkivitelű audiónál.

A futómű megőrizte az eddig is használt adaptív lengéscsillapítást, új viszont a légrugózás, amely révén terepen megemelhető az alváz, be- és kiszálláshoz viszont akár 51 mm-rel süllyeszthető. Bár napjainkban elvárható volna egy minimális szintű villamosítás, az Escalade maradt a jól bevált, 6,2 literes V8-as benzinmotornál, amely „viszonylag takarékosan” (idézet a sajtóközleményből) üzemel.

A 420 lóerős V8-as helyett 3,0 literes, soros hathengeres, turbódízel erőforrás is kérhető; ennek maximális nyomatéka (623 Nm) megegyezik a nyolchengeres alapmotoréval. Mindkét erőforráshoz 10 fokozatú, automata váltó csatlakozik.